هنر و طراحی
اشتراک گذاری خبر:
1402/11/4

برنده جایزه ادبی ژاپن از هوش مصنوعی استفاده کرد

نویسنده ژاپنی ری کودان یکی از معتبرترین جوایز ادبی کشور ژاپن را کسب کرد. وی پس آن اعتراف کرد که از ChatGPT برای نوشتن رمان خود کمک گرفته است.
ری کودان، نویسنده ۳۳ ساله که جایزه آکوتاگاوا را برای بهترین اثر داستانی توسط یک نویسنده جدید امیدوار کننده در روز چهارشنبه دریافت کرد گفت: من قصد دارم از استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن رمان هایم سود ببرم، در حالی که اجازه می‌دهم خلاقیت من خود را به طور کامل بیان کند.
نویسنده سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کرد که حدود ۵ ٪ از کتاب او "برج همدردی توکیو" که توسط اعضای کمیته به عنوان "عملا بی عیب و نقص" مورد ستایش قرار گرفت، کلمه به کلمه توسط هوش مصنوعی تولید شده است.
این رمان حول معضلات یک معمار است که وظیفه ساخت یک زندان بلند مرتبه راحت در توکیو را دارد که در آن قانون شکنی‌ها بازسازی می‌شوند و هوش مصنوعی را به عنوان یک موضوع ارائه می‌دهد.
کودان گفت که در زندگی خودش، با چتگپت درباره مشکلاتی که احساس می‌کرد نمی‌تواند به کسی بگوید مشورت می‌کند. او گفت: وقتی هوش مصنوعی چیزی را که انتظار داشتم را بیان نمی‌کرد، گاهی احساساتم را در خطوط شخصیت اصلی منعکس می‌کردم.
نویسنده اولین هنرمندی نیست که با استفاده از هوش مصنوعی بحث و جدل ایجاد می‌کند، در زمانی که بسیاری از خلاقان احساس می‌کنند که معیشت آن‌ها توسط این تکنولوژی تهدید می‌شود.
به گفته ی برنا ، سال گذشته، عکاس برلین، بوریس الداگسن، پس از افشای ورود برنده خود در دسته عکس خلاق با استفاده از این فناوری، از جوایز عکاسی جهانی سونی خارج شد.
در همین حال، نویسندگان مانند جورج آر آر مارتین، جودی پیکولت و جان گریشام سال گذشته به یک پرونده دعوی گروهی علیه OpenAI، شرکت پشت ChatGPT، پیوستند و گفتند که از کار با حق نسخه برداری استفاده می‌کند در حالی که سیستم‌های خود را برای ایجاد پاسخ‌های انسانی‌تر آموزش می‌دهد؛ و بیش از ۱۰ هزار نویسنده، از جمله جیمز پاترسون، روکسان گی و مارگارت اتوود، نامه‌ای باز امضا کردند که از رهبران صنعت هوش مصنوعی می‌خواست تا هنگام استفاده از کار خود برای آموزش مدل‌های بزرگ زبان از نویسندگان رضایت بگیرند و در صورت استفاده از آن‌ها به طور عادلانه جبران کنند.
کد خبر 217021104.476
هوش مصنوعیمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعیژاپننویسندگی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر