سیاسی
اشتراک گذاری خبر:
1402/8/8

کشورهای گروه ۷ امروز بر سر توسعه هوش مصنوعی توافق می‌کنند

گروه هفت کشور صنعتی بزرگ روز دوشنبه درباره دستورالعمل هایی که سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته را توسط شرکت ها  توسعه می‌دهند، توافق کرد، زیرا دولت‌ها به دنبال کاهش خطرات و سوء استفاده احتمالی از این فناوری هستند.
سندی که رویترز مشاهده کرده است نشان می دهد که آیین نامه رفتار داوطلبانه نقطه عطفی برای نحوه اداره کشورهای بزرگ بر هوش مصنوعی در میان نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و خطرات امنیتی ایجاد می کند.
رهبران اقتصادهای گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا، این روند را در ماه می در یک مجمع تحت عنوان «. فرآیند هوش مصنوعی هیروشیما» آغاز کردند.
در سند G7 آمده است: این دستورالعمل  11 بخشی با هدف ترویج هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد در سراسر جهان عرضه می شود و سازمان‌هایی که پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی، از جمله پیشرفته‌ترین مدل‌های پایه و سیستم‌های هوش مصنوعی مولد را توسعه می‌دهند، را راهنمایی می کند.
این اقدام به منظور کمک به استفاده از مزایا و رسیدگی به خطرات و چالش های ناشی از این فناوری ها است.
این دستورالعمل از شرکت‌ها می‌خواهد تا اقدامات مناسب را برای شناسایی، ارزیابی و کاهش خطرات در طول چرخه عمر هوش مصنوعی و همچنین مقابله با حوادث و الگوهای سوء استفاده پس از عرضه محصولات هوش مصنوعی به بازار انجام دهند.
شرکت‌ها باید گزارش‌های عمومی در مورد قابلیت‌ها، محدودیت‌ها و استفاده و سوء استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی ارسال کنند و همچنین روی کنترل‌های امنیتی قوی سرمایه‌گذاری کنند.
اتحادیه اروپا با قانون سخت‌گیرانه هوش مصنوعی خود در تنظیم فناوری نوظهور پیشرو بوده است، در حالی که ژاپن، ایالات متحده و کشورهای جنوب شرقی آسیا رویکردی آزادانه ‌تر برای تقویت رشد اقتصادی اتخاذ کرده‌اند.
 کد خبر 219020808.075
هوش مصنوعيمرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعیمرکز هوش مصنوعی
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر