غول اینترنتی آمازون قصد دارد از روز سهشنبه حدود ۳۰ هزار شغل شرکتی خود را کاهش دهد تا استخدام گسترده دوران همهگیری کرونا را جبران کرده و هزینههای عملیاتی را کاهش دهد. این رقم تقریباً ۱۰٪ از ۳۵۰ هزار کارمند شرکتی این شرکت را شامل میشود و بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ اخیر آمازون به شمار میرود.
آمازون طی دو سال گذشته نیز مشاغل کمتری را در بخشهایی مانند دستگاهها، ارتباطات و پادکست حذف کرده بود، اما این دور از تعدیل نیرو شامل منابع انسانی، فناوری، عملیات، دستگاهها و خدمات وب خواهد شد. منابع آگاه میگویند مدیران تیمهای مشمول کاهش نیرو روز دوشنبه آموزش میبینند تا پس از ارسال اعلانهای ایمیلی از سهشنبه صبح، بتوانند با کارکنان ارتباط برقرار کنند.
اندی جسی، مدیرعامل آمازون، با هدف کاهش بوروکراسی و افزایش کارایی، تعداد مدیران را کاهش داده و یک خط شکایت ناشناس برای شناسایی ناکارآمدیها راهاندازی کرده است که تاکنون به بیش از ۴۵۰ تغییر فرآیند منجر شده است. او پیشتر هشدار داده بود که افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی میتواند به کاهش مشاغل تکراری و روتین منجر شود.
کارشناسان معتقدند آمازون با بهکارگیری هوش مصنوعی در تیمهای شرکتی، آماده کاهش قابل توجه نیروی کار شده و همزمان تلاش دارد سرمایهگذاریهای بلندمدت خود در زیرساختهای هوش مصنوعی را جبران کند.
همزمان، آمازون پیشبینی میکند که فصل فروش بزرگ تعطیلات در راه است و همانند دو سال گذشته، حدود ۲۵۰ هزار شغل فصلی برای کمک به انبارها و سایر بخشها ایجاد خواهد کرد.
کد خبر ۲۰۶۰۴۰۸۰۶.۰۶۰
منبع: گاردین
1 دیدگاه در “آمازون ۳۰ هزار شغل شرکتی را حذف میکند”
You write with so much clarity and confidence. Impressive!