گوگل اعلام کرد قابلیت «پرو مجازی لباس» مبتنی بر هوش مصنوعی خود را بهروزرسانی کرده و از این پس کاربران میتوانند تنها با گرفتن یک سلفی، لباسها را بهصورت مجازی امتحان کنند. پیش از این، برای استفاده از این ویژگی لازم بود تصویر تمامقد بارگذاری شود.
در نسخه جدید، گوگل با استفاده از مدل تصویری Gemini 2.5 Flash که با نام «Nano Banana» شناخته میشود، از روی سلفی کاربر یک نسخه دیجیتال تمامقد تولید میکند. کاربران میتوانند سایز معمول لباس خود را انتخاب کنند تا چند تصویر پیشنهادی ساخته شود و سپس یکی از آنها را بهعنوان تصویر پیشفرض برای پرو مجازی برگزینند.
با این حال، امکان استفاده از عکس تمامقد یا انتخاب از میان مدلهایی با تیپهای بدنی متنوع همچنان در دسترس است. این قابلیت جدید از امروز در ایالات متحده عرضه شده است.
گوگل نخستینبار در ماه ژوئیه قابلیت پرو مجازی لباس را معرفی کرد؛ قابلیتی که به کاربران اجازه میدهد پوشاک موجود در «Shopping Graph» را در جستجوی گوگل، Google Shopping و Google Images بهصورت مجازی امتحان کنند. برای استفاده از این امکان، کافی است روی یک محصول پوشاک کلیک کرده و آیکون «Try it on» را انتخاب کنید.
این بهروزرسانی در راستای سرمایهگذاری گسترده گوگل در حوزه پرو مجازی هوش مصنوعی انجام شده است. این شرکت همچنین اپلیکیشن مستقلی با نام Doppl دارد که با کمک هوش مصنوعی، به کاربران نشان میدهد ترکیبهای مختلف لباس چگونه روی آنها دیده میشود.
گوگل اخیراً Doppl را به یک فید کشف خریدنی مجهز کرده که پیشنهادهای شخصیسازیشده ارائه میدهد و امکان مشاهده و پرو مجازی آیتمهای جدید را فراهم میکند. بیشتر محتوای این فید قابل خرید مستقیم است و شامل ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی از محصولات واقعی میشود؛ رویکردی که گوگل آن را همراستا با تجربههای محبوب در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و تیکتاک میداند.
کد خبر ۲۱۰۰۴۰۹۲۳.۰۲۶
منبع: تک کرانچ