مارک زاکربرگ که روی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برای تسلط بر متاورس سرمایهگذاری کرده، حالا با رقیب قدرتمند خود یعنی اپل در حوزه عینکهای هوش مصنوعی مواجه شده است.
با وجود سود هنگفت متا از شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام، بخش دستگاههای پوشیدنی این شرکت هنوز بازار کوچک و پرچالشی است.
تلاشهای متا شامل عینکهای هوشمند Ray-Ban و محصول جدید Meta Ray-Ban Display است که با صفحهنمایش رنگی و بند EMG برای کنترل حرکات دست ارائه شده است.
اما اپل در حال توسعه دو نسخه از عینکهای هوشمند است: یکی که با آیفون جفت میشود و دیگری با صفحهنمایش روی لنز، مشابه Meta Ray-Ban Display، که احتمالاً تا ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد. تجربه اپل در ساخت و بازاریابی دستگاههای مصرفی، آن را به رقیبی جدی برای متا تبدیل کرده است.
کارشناسان هشدار میدهند که با ورود اپل به این حوزه، سلطه متا در بازار عینکهای هوشمند به شدت به چالش کشیده خواهد شد، حتی با سرمایهگذاری عظیم زاکربرگ در واقعیت مجازی و افزوده.
کد خبر ۲۱۲۰۴۰۷۲۲.۰۵۶
منبع: فول.کام