هوش مصنوعی برند سازی را به طور اساسی تغییر داده است

هوش مصنوعی برند سازی را به طور اساسی تغییر داده است
فهرست مطالب

دهه‌ها پیش، برندسازی و بازاریابی به شدت بر خلاقیت متکی بود. بر اساس تحقیقاتی که توسط استاد بازاریابی کال استیت فولرتون، چیرانجیف کوهلی، انجام شد، امروزه دیگر چنین نیست.
با ظهور هوش مصنوعی – ماشین هایی که مانند انسان فکر می کنند – و حجم فزاینده ای از داده ها در مورد رفتار خرید مصرف کننده، کوهلی تحقیقاتی را برای روشن کردن آنچه او به عنوان یک تغییر اساسی در بازاریابی و نام تجاری توصیف می کند، انجام داده است.
پلتفرم‌هایی مانند آمازون و دستیار هوش مصنوعی مجازی آن، الکسا، به شدت رویه‌های برندسازی قدیمی را مختل کرده‌اند، مانند تأکید بر وفاداری به برند، و متخصصان باید آن را بپذیرند.
مصرف‌کنندگان اغلب از یک نام تجاری به عنوان هاله استفاده می‌کنند و اساساً فقط برای برند پرداخت می‌کنند. با این حال، امروزه افراد کمتری به یک برند خاص وفادار می مانند.
کوهلی، متخصص در برند و هویت سازمانی و قیمت‌گذاری، افزود: «مشتریان جوان‌تر نیز انتظار یک تجربه شخصی‌سازی‌شده و یکپارچه را دارند و برندهایی را انتخاب می‌کنند که آن را ارائه می‌دهند».
او خاطرنشان کرد که مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساده‌تر کردن فرآیند خرید تکیه می‌کنند – ضربه‌ای دیگر به برندسازی.
کوهلی گفت: «در حال حاضر، الکسا می‌تواند عباراتی مانند «برای من همان دستمال کاغذی را بخر که دفعه قبل خریدم» را درک کند. اما این پلتفرم‌ها پیچیده‌تر خواهند شد. در آینده ای نزدیک، مصرف کنندگان می توانند از الکسا برای یک محصول بخواهند و هر جنبه از رفتار خرید قبلی آنها را برای یافتن مطابقت مناسب بررسی می کند. در واقع دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به نقطه شروع مصرف کنندگان تبدیل خواهند شد. کوهلی گفت، نکته اصلی این است که چنین پلتفرم هایی ممکن است در انتخاب آنچه که مصرف کنندگان واقعاً می خواهند در مقابل خود مصرف کنندگان، عملکرد بهتری داشته باشند.
برای پرداختن به این تغییر، کوهلی توصیه هایی را ارائه کرد: از صرف هزینه زیاد برای بازاریابی خودداری کنید، به روز رسانی مداوم در طول چرخه عمر یک محصول یا نام تجاری را هدف قرار دهید، به جای تکیه بیش از حد به یک برند، ارزش واقعی ایجاد کنید، محصولات شخصی سازی شده را ارائه دهید، یک نام تجاری ریشه دار بسازید. در پیوندهای عاطفی به جای ویژگی‌های فیزیکی، و از پلتفرم‌های هوش مصنوعی استفاده کنید.

کد خبر ۲۲۵۰۱۰۴۰۸.۴۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: