نوزادان مجازی در راه هستند

نوزادان مجازی در راه هستند
فهرست مطالب

یک متخصص هوش مصنوعی ادعا کرده است که کودکان مجازی که با شما بازی می کنند، شما در آغوش می گیرند و حتی شبیه شما به نظر می رسند که در ۵۰ سال آینده عادی خواهند شد و می توانند به مبارزه با افزایش جمعیت کمک کنند.
این نوزادان  کامپیوتری فقط در دنیای دیجیتالی همهجانبه معروف به “Metaverse” وجود خواهند داشت که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی مانند هدست قابل دسترسی خواهند بود تا کاربر احساس کند که با کودک رو در رو است.
به گفته کاتریونا کمپبل، یکی از مقامات برجسته بریتانیا در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های جدید، آنها تقریباً هیچ هزینه ای ندارند زیرا به حداقل منابع نیاز دارند.
او در کتاب جدیدش با عنوان AI by Design: A Plan For Living With Artificial Intelligence، استدلال می‌کند که نگرانی‌ها در مورد افزایش جمعیت جامعه را به استقبال از کودکان دیجیتال سوق می‌دهد.
او آنها را به عنوان “نسل تاماگوچی” توصیف می کند – اشاره ای به بازی نگهداری از حیوانات خانگی دیجیتال دارد که در اواخر دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ بین جوانان غربی بسیار محبوب شدند.
Metaverse مجموعه ای از فضاهای مجازی است که در آن می توانید بازی کنید، کار کنید، و با افرادی که در فضای فیزیکی مشابه شما نیستند ارتباط برقرار کنید.
کمپبل می گوید : «کودکان مجازی ممکن است مانند یک جهش بزرگ از جایی که امروز هستیم به نظر برسند، اما ظرف ۵۰ سال آینده فناوری به حدی پیشرفت خواهد کرد که نوزادان موجود در متاورس از آنهایی که در دنیای واقعی هستند قابل تشخیص نیستند.
با تکامل فراجهان، من می‌توانم ببینم که کودکان مجازی به بخش کاملاً پذیرفته‌شده جامعه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته تبدیل می‌شوند.»
کمپبل معتقد است که مردم روزی قادر خواهند بود از دستکش های با تکنولوژی بالا استفاده کنند که قادر به ارائه بازخورد لمسی برای بازتولید احساسات فیزیکی هستند.
به کمک این دست کش ها، فرد می تواند فرزندان دیجیتالی خود را در آغوش بگیرد، تغذیه کند و به گونه‌ای با آنها بازی کند که گویی یک کودک واقعی هستند.
خانم کمپبل می افزاید: «ما در حال حاضر در راه ایجاد نسل تاماگوچی هستیم که از هر نظر برای والدینشان «واقعی» باشد.
بر اساس اینکه تقاضا ، کودکان هوش مصنوعی با هزینه ماهانه نسبتاً کمی در دسترس خواهند بود.
این توسعه، اگر اتفاق بیفتد، یک تحول اساسی است که اگر به درستی مدیریت شود، می‌تواند به ما در حل برخی از مهم‌ترین مشکلات امروزی، از جمله افزایش جمعیت کمک کند.»
این متخصص هوش مصنوعی گفت: کودکان مجازی احتمالاً به لطف CGI و یادگیری ماشینی پیشرفته، چهره‌ها و بدن‌های واقعی خواهند داشت و می‌توانند با استفاده از تجزیه و تحلیل صدا و ردیابی چهره، والدین خود را تشخیص دهند و به آنها پاسخ دهند.
او معتقد است که والدین می توانند در محیط های دیجیتالی مانند پارک، استخر یا اتاق نشیمن با آنها تعامل داشته باشند.
افراد می توانند انتخاب کنند که بچه‌ها با چه سرعتی بزرگ شوند .

BabyXهدف آزمایش  ، که توسط شرکت نیوزلندی Soul Machine انجام شد،  انسانی کردن هوش مصنوعی به منظور جذابیت بیشتر برای عموم است.

“مغز” کودک مجازی متشکل از الگوریتم هایی است که استنباط می کند چه چیزی خوب است و چه چیزی بد.
این به BabyX اجازه می دهد تا یاد بگیرد که مانند یک نوزاد واقعی به تعاملات پاسخ دهد.

کد خبر ۲۲۳۰۱۰۴۱۵.۴۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: