آلفابت و آمازون تا سال ۲۰۲۹ به شرکت‌های ۳ تریلیون دلاری تبدیل می‌شوند

آلفابت و آمازون تا سال 2029 به شرکت‌های 3 تریلیون دلاری تبدیل می‌شوند
فهرست مطالب

انویدیا به‌عنوان یکی از غول‌های هوش مصنوعی در‌حال‌حاضر دارای ارزش بازار ۲.۹ تریلیون دلار است و تنها دو شرکت اپل و مایکروسافت از این آستانه عبور کرده‌اند. با نگاهی به آینده، آمازون و آلفابت نیز می‌توانند از ارزش فعلی انویدیا پیشی بگیرند و حالا در گزارشی گفته‌شده این شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۹ به لیست شرکت‌های ۳ تریلیون دلاری اضافه خواهند شد.

ارزش بازار آمازون در‌حال‌حاضر ۱.۹ تریلیون دلار است و این شرکت برای رسیدن به ارزش ۳ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۹ باید ۵۸ درصد بازدهی کلی داشته باشد. آلفابت نیز در‌حال‌حاضر ۲ تریلیون دلار ارزش دارد و برای رسیدن به هدف ۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۹ باید ۵۰ درصد بازدهی کل را گزارش کند.

در ادامه این گزارش به فعالیت‌های فعلی شرکت‌های مذکور که سرمایه‌گذاران باید به آن‌ها توجه کنند اشاره شده است.

تجارت الکترونیک، تبلیغات دیجیتال و خدمات ابری تجارت‌های اصلی آمازون محسوب می‌شوند. این شرکت محبوب‌ترین بازار آنلاین ایالات متحده از نظر بازدیدکننده را در اختیار دارد و ۴۱ درصد از فروش داخلی را به خود اختصاص داده است.

آمازون همچنین سومین شرکت بزرگ حوزه فناوری جهان در زمینه تبلیغات است، اما بر رسانه‌های خرده‌فروشی تسلط دارد، اصطلاحی که به خدمات تبلیغات دیجیتال ارائه‌شده توسط خرده‌فروشان اشاره دارد.

درنهایت، خدمات وب آمازون (AWS) بزرگ‌ترین سرویس ابری عمومی است و سهم بازار آن در سه ماهه ژوئن به ۳۲ درصد رسید.

برای آینده، تخمین‌زده‌شده که بخش تجارت الکترونیک آمازون تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۹ درصد رشد خواهد کرد و هزینه‌های صرف‌شده در رسانه‌های خرده‌فروشی در همین دوره سالانه ۲۴ درصد افزایش می‌یابد. فروش سرویس‌های ابری نیز طبق پیش‌بینی کارشناسان تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۱۹ درصد افزایش پیدا می‌کند تا آمازون شانس خوبی برای رشد فروش دورقمی در ۴ یا ۵ سال آینده داشته باشد.

حوزه اصلی فعالیت آلفابت نیز شامل تبلیغات دیجیتال و رایانش ابری می‌شود. این شرکت دارای شش محصول است که ماهانه به بیش از دو میلیارد کاربر خدمات می‌دهد. ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به یوتیوب و موتور جستجوی اینترنتی گوگل اشاره کرد.

طبق گزارش دیجیاتو ، آلفابت ۲۷.۴ درصد از هزینه کل تبلیغات جهانی سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد. این امر باعث می‌شود تا غول فناوری بیش از پنج درصد از متا پلتفرمز، دومین تبلیغ‌کننده دیجیتال بزرگ در جهان، جلوتر باشد.

از سویی، Google Cloud سومین ارائه‌دهنده خدمات ابری در جهان است و سهم بازار آن نسبت به سال گذشته به ۱۲ درصد رسیده است.

برای آینده آلفابت پیش‌بینی‌شده که هزینه‌های مربوط به تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۸ سالانه ۱۰ درصد رشد خواهد کرد. با افزایش ۱۹ درصدی هزینه‌های مربوط به سرویس‌های ابری، آلفابت نیز شانس خوبی برای رشد دورقمی درآمد خود در طول ۴ تا ۵ سال آینده خواهد داشت.

کد خبر ۲۱۳۰۳۱۰۱۳.۵۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *