کوپایلت حالا توانایی دیدن وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کنید را دارد

کوپایلت حالا توانایی دیدن وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کنید را دارد
فهرست مطالب

مایکروسافت به تازگی ویژگی‌های جدیدی را برای Copilot+ AI PCs و به‌روزرسانی ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ معرفی کرده و همچنین تغییراتی را در هوش مصنوعی Copilot خود در وب، موبایل و دسکتاپ اعمال نموده است. این تغییرات شامل رابط کاربری دوستانه‌تری در هر جایی که دسترسی داشته باشید می‌شود، به همراه امکانات جدیدی نظیر Copilot Voice که امکان گفتگوی مکالمه‌ای با دستیار هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد.

مایکروسافت قصد دارد Copilot را به عنوان بخشی اساسی از گردش کار روزانه کاربران مطرح کند، نه فقط به عنوان یک ابزار جستجوی هوش مصنوعی ساده یا ایجاد تصویر. رابط کاربری جدید و ساده‌تر، Copilot را از یک موتور جستجوی قدیمی و خسته‌کننده متمایز می‌کند. این ظاهر جدید هم اکنون در وب، iOS، اندروید و ویندوز قابل مشاهده است و حتی از طریق Whatsapp نیز به Copilot دسترسی پیدا کرد، که می‌تواند برای کسانی که تمایلی به استفاده از دستیار هوش مصنوعی متا ندارند، مفید باشد.

مایکروسافت همچنین برنامه‌ریزی کرده تا از طریق Copilot Labs، ویژگی‌های آزمایشی هوش مصنوعی بیشتری را عرضه کند، که این روش مشابه با رویکرد گوگل در ارائه دسترسی به ویژگی‌های نوآورانه از طریق آزمایشگاه‌های خود است. Copilot Vision امکان مشاهده هر چیزی که در اج وجود دارد را به هوش مصنوعی می‌دهد و Think Deeper، روشی است که به Copilot اجازه می‌دهد تا بر روی مسائل پیچیده‌تر کار کند.

این دو ویژگی ممکن است مسائل امنیتی و حریم خصوصی جدیدی را به وجود آورند، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت از اشتباهات گذشته خود در عرضه Recall برای Copilot+ AI PCs درس گرفته است. لازم به ذکر است که پیشنهادات Copilot Labs تنها برای کاربرانی که اشتراک Copilot Pro را خریداری کرده‌اند، در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده است که جلسات Copilot Vision “انتخابی و گذرا” هستند و هیچ داده‌ای برای آموزش هوش مصنوعی ذخیره نمی‌شود. داده‌های مربوط به جلسه شما پس از پایان کار حذف خواهند شد. این ویژگی فقط در “لیست محدودی از وب‌سایت‌های محبوب” کار می‌کند و در تمام وب‌سایت‌ها قابل استفاده نیست. مایکروسافت تأکید می‌کند که Copilot تنها تصاویر و متونی را که شما در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنید تفسیر می‌کند و پردازش گسترده‌ای بر محتوا انجام نمی‌دهد.

این شرکت همچنین برنامه دارد تا بازخورد از کاربران اولیه دریافت کند، اقدامات امنیتی را بهبود بخشد و “حریم خصوصی و مسئولیت‌پذیری را در مرکز تمام فعالیت‌های خود قرار دهد.” مایکروسافت باید پس از عرضه ناموفق Recall، که قرار بود به کاربران کمک کند تا فعالیت‌های خود را روی رایانه پیدا کنند اما با مشکلات امنیتی مواجه شد، دوباره اعتماد کاربران را جلب کند.

پاوان داولوری، مدیر ویندوز مایکروسافت، در پاسخ به سؤالات ما در مورد درس‌هایی که از شکست Recall گرفته‌اند، گفت: “کاربران نهایتاً می‌خواهند اطمینان داشته باشند که هیچ اتفاقی برای داده‌های حساس در حافظه پنهان رخ نمی‌دهد.” او افزود که شرکت با ایجاد استانداردهای امنیتی جدید برای Recall، “فراتر رفته است” تا این اطمینان را ایجاد کند.

ویژگی‌های جدید کمتر بحث‌برانگیزی نیز در راه هستند: Copilot Daily با استفاده از Copilot Voice، خلاصه‌ای از اخبار، آب و هوا و یادآوری‌های مربوط به وظایف روزانه را ارائه می‌دهد. بر اساس نمایش‌هایی که دیده‌ایم، بسیار شبیه به یک پادکست صبحگاهی است که مخصوص شما ساخته شده است. همچنین، Copilot Discover بسته به سرویس‌های مایکروسافتی که قبلاً استفاده کرده‌اید، پیشنهاداتی در مورد استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

مانند بسیاری از محصولات هوش مصنوعی امروزی، مایکروسافت نیز از انتشار ویژگی‌های جدید Copilot هیجان‌زده است. Copilot Voice و Daily امروز راه‌اندازی شده‌اند، اما Voice فقط به زبان انگلیسی و تنها در ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا و نیوزلند در دسترس است. در حالی که Copilot Daily فعلاً تنها در ایالات متحده و بریتانیا کار می‌کند، Copilot Vision در روزهای آینده عرضه خواهد شد.

کد خبر ۲۱۳۰۳۰۷۱۱.۵۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *