دولت بریتانیا و مایکروسافت قرارداد جدید همکاری هوش مصنوعی امضا کردند

دولت بریتانیا و مایکروسافت قرارداد جدید همکاری هوش مصنوعی امضا کردند
فهرست مطالب

دولت بریتانیا توافقی بزرگ با مایکروسافت امضا کرده است که بر اساس آن، سازمان‌های مختلف در سراسر کشور به ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت. این توافقنامه در رویداد “Microsoft AI Tour” در لندن اعلام شد و شامل یک همکاری پنج ساله است که هدف آن ارائه آخرین فناوری‌های مایکروسافت، از جمله پلتفرم هوش مصنوعی “کوپایلوت”، به شرکت‌های بخش عمومی است.

در این همکاری، سازمان‌های دولتی قادر خواهند بود از تخفیف‌ها و صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای بیشتری در میان محصولات مایکروسافت، از جمله Microsoft 365، پلتفرم ابری Azure و برنامه‌های تجاری بهره‌مند شوند. این توافق می‌تواند به بهبود کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها کمک کند، به‌ویژه در شرایطی که بسیاری از آن‌ها تحت فشار برای کاهش بودجه و افزایش چابکی قرار دارند.

دولت بریتانیا همچنین امیدوار است که این همکاری به کاهش شکاف مهارت‌های دیجیتال در زمینه هوش مصنوعی کمک کند، موضوعی که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا، دولت به دنبال ایجاد نسل جدیدی از خدمات ابری برای کمک به تحول دیجیتال خود است و مایکروسافت با ارائه پشتیبانی و فناوری‌های هوش مصنوعی خود، نقش مهمی در این فرآیند ایفا خواهد کرد.

کلر بارکلی، مدیر عامل مایکروسافت بریتانیا، اظهار داشت: “فناوری‌های هوش مصنوعی فرصت منحصربه‌فردی را برای تحول خدمات عمومی و تقویت رشد اقتصادی بریتانیا فراهم می‌کنند.” او افزود: “این همکاری هیجان‌انگیز به مدت پنج سال به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا به حمایت از دولت بریتانیا در ایجاد زیرساختی دیجیتال و با کیفیت بالا برای خدمات عمومی ادامه دهد که به بهبود ارائه خدمات به شهروندان در سراسر بریتانیا و ایجاد فرصت‌هایی برای همه کمک خواهد کرد.”

کد خبر ۲۱۲۰۳۰۸۰۱.۱۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *