افزایش زمان استفاده از اینستاگرام و فیسبوک با الگوریتم جدید هوش مصنوعی

افزایش زمان استفاده از اینستاگرام و فیسبوک با الگوریتم جدید هوش مصنوعی
فهرست مطالب

طبق اعلام متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، کاربران این دو پلتفرم پس از معرفی الگوریتم جدید هوش مصنوعی، زمان بیشتری را به مرور محتوا اختصاص داده‌اند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در آخرین گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که بهبودهای صورت‌گرفته در هوش مصنوعی منجر به افزایش ۸ درصدی زمان صرف‌شده در فیسبوک و ۶ درصدی در اینستاگرام شده است.

گرچه گزارش مشخص نکرد که هر کاربر به طور میانگین چه مقدار زمان اضافی را در این شبکه‌ها می‌گذراند، تخمین‌های اخیر نشان می‌دهد که بزرگسالان  به‌طور میانگین روزانه حدود ۳۰ دقیقه را در فیسبوک و اینستاگرام سپری می‌کنند. این زمان اضافی در طول یک سال معادل ۱۰ تا ۱۵ ساعت خواهد بود.

زاکربرگ در یک کنفرانس درآمدی اعلام کرد که قصد دارد یک شاخه جدید به فیسبوک و اینستاگرام اضافه کند که به‌طور اختصاصی شامل محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی باشد. او گفت: «فکر می‌کنم که قرار است یک دسته جدید از محتوا را اضافه کنیم که شامل محتواهای تولیدشده یا خلاصه‌شده توسط هوش مصنوعی باشد.»

این افزایش زمان آنلاین کاربران به متا کمک کرد تا پیش‌بینی‌های تحلیلگران را در زمینه درآمدهای ربع‌ساله خود پشت سر بگذارد. این شرکت در سه‌ماهه سوم سودی معادل ۶.۰۳ دلار به ازای هر سهم گزارش کرده که بالاتر از پیش‌بینی ۵.۲۵ دلار بوده است. درآمد این شرکت نیز با ۴۰.۵۹ میلیارد دلار، تقریباً نیم میلیارد دلار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

متا که بخش عمده‌ای از درآمد خود را از فروش تبلیغات آنلاین کسب می‌کند، به‌طور قابل‌توجهی در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند تا به افزایش تعامل کاربران در اپلیکیشن‌های خود ادامه دهد. زاکربرگ در این زمینه گفت: «نمی‌دانم دقیقاً چه چیزی به خوبی عمل خواهد کرد، اما برخی از این موارد واقعاً امیدوارکننده هستند.»

کد خبر ۲۱۲۰۳۰۸۱۴.۴۰۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *