شرکت OpenAI اعلام کرد نمایش پیشنهادهایی که از نظر کاربران شبیه تبلیغات بودهاند را در ChatGPT غیرفعال کرده است؛ اقدامی که پس از اعتراض کاربران اشتراکی، بهویژه مشترکان پولی، انجام شد.
ماجرا از جایی آغاز شد که برخی کاربران Plus گزارش دادند هنگام استفاده از ChatGPT با پیامهایی مواجه شدهاند که نام برندهایی مانند Target و Peloton را نمایش میداد و حالوهوایی تبلیغاتی داشت. این موضوع موجی از نارضایتی را در شبکههای اجتماعی بهراه انداخت و برخی کاربران اعلام کردند دیدن چنین پیامهایی در یک سرویس پولی غیرقابل قبول است.
در واکنش به این انتقادها، مارک چن، مدیر ارشد پژوهشی OpenAI، تأیید کرد که شرکت در این زمینه «کوتاهی کرده است». او گفت این پیامها بخشی از آزمایش نمایش اپلیکیشنهایی بوده که بر بستر پلتفرم ChatGPT ساخته شدهاند و «هیچ مؤلفه مالی یا تبلیغاتی» در آنها وجود نداشته است. با این حال، چن اذعان کرد هر چیزی که حس تبلیغ بدهد باید با دقت بسیار بالا مدیریت شود و به همین دلیل، این نوع پیشنهادها فعلاً متوقف شدهاند.
چن همچنین اعلام کرد OpenAI در حال بهبود دقت مدل و ایجاد کنترلهای بهتر برای کاربران است تا بتوانند در صورت تمایل، چنین پیشنهادهایی را کاهش دهند یا بهطور کامل غیرفعال کنند.
در همین حال، نیک تورلی، مدیر ChatGPT، نیز تأکید کرد که در حال حاضر هیچ تبلیغ فعالی یا حتی تست تبلیغاتی در ChatGPT وجود ندارد و تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده یا واقعی نیستند یا به تبلیغات مربوط نمیشوند. او افزود در صورت ورود احتمالی OpenAI به حوزه تبلیغات در آینده، این کار با رویکردی محتاطانه و متناسب با اعتماد کاربران انجام خواهد شد.
این اتفاق در شرایطی رخ داده که پیشتر انتظار میرفت OpenAI پس از جذب مدیران باسابقه حوزه تجارت دیجیتال، مسیر تبلیغات را جدیتر دنبال کند. با این حال، گزارشها حاکی است مدیرعامل OpenAI، سم آلتمن، اخیراً با اعلام وضعیت «کد قرمز»، تمرکز اصلی شرکت را بهطور موقت بر بهبود کیفیت ChatGPT گذاشته و توسعه پروژههایی مانند تبلیغات را به تعویق انداخته است.
کد خبر ۲۱۲۰۴۰۹۱۷.۰۲۶
منبع: تک کرانچ