استفاده از هوش مصنوعی در المپیک پاریس برای مبارزه با دوپینگ

استفاده از هوش مصنوعی در المپیک پاریس برای مبارزه با دوپینگ
فهرست مطالب
هوش مصنوعی می‌تواند با بررسی داده‌های ورزشکاران، عملکرد آنها را در المپیک پاریس پیش‌بینی کند و در صورت مشاهده یک روند غیرمعمول، هشدار خواهد داد؛ تمامی این مراحل در گذشته توسط انسان و به صورت محدود صورت می‌گرفت.
«آژانس بین‌المللی آزمایش» موسوم به «آی‌تی‌ای» برای شناسایی ورزشکاران خاطی که در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس اقدام به دوپینگ یا استفاده از مواد غیرمجاز نیروزا می‌کنند، از روش‌های ساده‌تر و فناوری پیشرفته بهره خواهد گرفت.
بنجامین کوهن مدیر کل این نهاد، ضمن اشاره به مجموعه‌ای از ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده، گفت نرم‌افزارهای به‌روز شده و احتمالا هوش مصنوعی در موفقیت این فرآیند تأثیرگذار است.
آژانس بین‌المللی آزمایش شش سال پیش ایجاد شد و برنامه‌ ضددوپینگ برای المپیک، مسابقه‌ دوچرخه‌سواری فرانسه، و رقابت‌های بیش از ۶۵ سازمان بین‌المللی را مدیریت می‌کند.
بنجامین کوهن، که از هنگام تأسیس این آژانس ریاست آن را برعهده داشته است، می‌گوید چالش اصلی شناسایی دقیق ورزشکاران خاطی در زمان کوتاه است که با توجه به منابع محدود، دشوار خواهد بود.
این وکیل سوئیسی می‌افزاید این سازمان فهرستی از حدود ۳۰ هزار ورزشکار را که احتمال حضور آنها در بازی‌های پاریس هست مورد بررسی قرار می‌دهند و منتظر فهرست ۱۱ هزار نفره پایانی نیستند.
به گفته بنجامین کوهن، هفته‌های پیش از آغاز رقابت‌های المپیک دوره حساسی برای ورزشکاران محسوب می‌شود و برخی از آنها تلاش می‌کنند تا با استفاده از مواد نیروزا نتایج بهتری در پاریس کسب کنند.
با این حال، مدیرکل آژانس بین‌المللی آزمایش یادآور شده است که ورزشکاران در جریان‌ بازی‌های المپیک تابستانی پیش رو به شدت تحت نظر خواهند بود و امیدوار است که برای دوپینگ وسوسه نشوند.
در جریان بازی‌ها، ورزشکارانی که صاحب مدال می‌شوند بصورت مشخص مورد آزمایش قرار می‌گیرند، ولی این آژانس تلاش می‌کند با استفاده از شاخص‌های دیگری از جمله سوابق تیم‌ها، ورزشکاران، یا عملکرد غیرعادی آنها در مسابقات، موارد مشکوک دیگر را نیز بررسی کند.
به گفته ی سیتنا نرم‌افزارهای آژانس بین‌المللی آزمایش، به‌روزسانی شده اند و اطلاعات ورزشکاران به صورت دقیقی در سیستم قرار دارد. این نهاد بین‌المللی امیدوار است که هوش مصنوعی ظرفیت بررسی داده‌ها و پیش‌بینی موارد مشکوک را تسهیل کند.
یکی از این برنامه‌ها مشابه «گذرنامه بیولوژیکی» قدیم است که عملکرد ورزشکاران در دوره‌ زمانی چهار ساله را ثبت می‌کرد، و در صورت عملکرد غیرعادی، مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.
هوش مصنوعی می‌تواند با بررسی داده‌های ورزشکاران، عملکرد آنها را در المپیک پیش‌بینی کند و در صورت مشاهده یک روند غیرمعمول، هشدار خواهد داد. تمامی این مراحل در گذشته توسط انسان و به صورت محدود صورت می‌گرفت.
این روش در رشته‌های ورزشی مانند شنا، وزنه‌برداری، و دوچرخه‌سواری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج قابل توجهی داشته است.
کد خبر ۲۱۱۰۳۰۴۱۸.۵۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: