متا قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به بازی‌های متاورس بیاورد

متا قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به بازی‌های متاورس بیاورد
فهرست مطالب
متا با هدف افزایش جذابیت و پویایی و ارتقای تجربیات کاربران در دنیای مجازی، در حال برنامه‌ریزی برای ادغام هوش مصنوعی مولد در بازی‌های متاورس خود است.
به‌گزارش تک‌ناک، متا، مالک فیسبوک، در تلاش برای احیای استراتژی متاورس خود که با مشکلاتی روبه‌رو شده است، قصد دارد فناوری بیشتری از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) را به بازی‌ها، به‌خصوص بازی‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) اضافه کند. براساس آگهی استخدامی منتشر‌شده، متا به‌دنبال تحقیق و نمونه‌سازی «تجربیات جدید مصرف‌کننده» با انواع جدیدی از گیم‌پلی هدایت‌شده‌ی هوش مصنوعی مولد است.
تک‌کرانچ می‌نویسد که هم‌زمان این شرکت قصد دارد ابزارهایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد بسازد تا بتوانند «گردش کار و زمان رسیدن به بازار» را برای بازی‌ها بهبود ببخشند. تمرکز اصلی روی هورایزن (Horizon)، مجموعه بازی‌ها، برنامه‌ها و منابع خلاقانه‌ی متاورس شرکت متا خواهد بود؛ اما ممکن است به بازی‌ها و تجربیات روی پلتفرم‌های غیر از متا مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی نیز گسترش یابد.
تلاش‌های جدید متا در‌حالی صورت می‌گیرد که محصولی درخشان برای«رئالیتی لبز» این شرکت، بخش مسئول پروژه‌های مختلف متاورس از‌جمله هدست متا کوئست، دور از دسترس به‌نظر می‌رسد.
متا با وجود فروش ده‌هامیلیون واحد از هدست کوئست، برای جذب کاربران به پلتفرم واقعیت ترکیبی هورایزن خود با مشکل مواجه بوده و میلیاردها دلار ضرر عملیاتی را متحمل شده است.
اخیراً این شرکت استراتژی پلتفرم متاورس خود را تغییر و به تولیدکنندگان هدست شخص ثالث اجازه داده است تا مجوز برخی از ویژگی‌های مبتنی‌بر نرم‌افزار کوئست مانند ردیابی دست و بدن را دریافت کنند.
در‌عین‌حال، متا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بازی متاورس را افزایش داده است. گفته می‌شود این سرمایه‌گذاری نتیجه‌ی علاقه‌ی شخصی جدید مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، به توسعه‌ی بازی برای هدست‌های کوئست است. پیش‌از‌این نیز متا علاقه‌ی خود را به تجربیات متاورس مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد نشان داده بود.
در سال ۲۰۲۲، زاکربرگ نمونه‌ی اولیه‌ای به نام «ربات سازنده» را به‌نمایش گذاشت که به کاربران امکان می‌داد تا بخش‌هایی از دنیای مجازی را با توصیف آن‌ها با دستورهایی مانند «بیایید به ساحل برویم» بسازند.
سال گذشته نیز، اندرو بوسورث، مدیر ارشد فنی متا و رئیس رئالیتی لبز، با انتشار بیانیه‌ای‌ ابزارهای هوش مصنوعی مولد را توصیف کرد که می‌توانست به «ایجاد برابری» در تولید محتوای متاورس کمک کند.
هوش مصنوعی مولد به‌تدریج وارد توسعه‌ی بازی شده است. شرکت‌هایی مانند Inworld با پشتیبانی دیزنی و Artificial Agency از این فناوری برای ایجاد دیالوگ‌ها و روایت‌های پویاتر در بازی‌ها استفاده می‌کنند.
اکنون تعدادی از پلتفرم‌ها ابزارهایی را برای تولید دارایی‌های هنری بازی و صداهای شخصیت ازطریق هوش مصنوعی ارائه می‌دهند که باعث ناراحتی برخی از سازندگان بازی شده است که از بابت معیشت خود بیم دارند.
اوایل سال جاری، متا اعلام کرد که قصد دارد میلیاردها دلار برای هوش مصنوعی مولد هزینه کند و تیم حرفه‌ای جدیدی را روی محصولات هوش مصنوعی مولد مانند شخصیت‌ها و تبلیغات متمرکز کند.
ماه آوریل، زاکربرگ هشدار داد که «سال‌ها» طول می‌کشد تا شرکت از هوش مصنوعی مولد درآمد کسب کند که نشان می‌دهد این سرمایه‌گذاری‌ها به‌زودی باعث بهبود وضعیت مالی رئالیتی لبز نخواهد شد.
کد خبر ۲۱۱۰۳۰۴۱۳.۵۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: