بَیدو‎ ‎در صدر فهرست ثبت اندیشه‌گواه هوش‌مصنوعی

بَیدو‎ ‎در صدر فهرست ثبت اندیشه‌گواه هوش‌مصنوعی
فهرست مطالب
شرکت فناوری بَیدو برای ششمین ‏سال متوالی، در صدر شرکت‌های دارای بیشترین درخواست‌ برای ثبت اندیشه‌گواه (پَتِنت) مرتبط با ‏هوش‌مصنوعی در چین قرار گرفته است.
این دستاورد نشان‌دهنده تعهد این شرکت به نوآوری فناورانه و تلاش برای ‏پرورش نسل جدیدی از نیروهای تولیدی با کیفیت بالا با استفاده از هوش‌مصنوعی است.‏ تا پایان سال گذشته، بَیدو ‏۱۹,۳۰۸ ‏درخواست اندیشه‌گواه مرتبط با هوش‌مصنوعی ارائه کرده و ۹,۲۶۰ مجوز دریافت کرده است.
یکی از زمینه‌های پیشرو بَیدو در اندیشه‌گواه، الگوهای زبانی بزرگ  (LLMs) است. این ‏شرکت برای ۸۶۹ اختراع مربوط به الگوهای زبانی بزرگ درخواست داده و ۳۱۷ مجوز در این زمینه دریافت کرده است. ‏الگوهای مذکور، نوعی هوش‌مصنوعی هستند که می‌توانند متن تولید کنند، زبان‌ها را ترجمه کنند و به سؤالات به روشی ‏جامع و آموزنده پاسخ دهند.
علاوه‌بر‌این، بَیدو در زمینه اندیشه‌گواه‌های مرتبط با یادگیری عمیق نیز ‏رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در تحقیق ‏و توسعه مرتبط با هوش‌مصنوعی انجام داده است.
در سال ۲۰۲۳، هزینه‌های تحقیق و توسعه در بخش‌های اصلی ‏کسب‌وکار بَیدو حدود ۲۲ درصد از درآمد آن را به خود اختصاص داده است.‏ ربات چَت بَیدو به نام اِرنی که شبیه به چَت جی‌پی‌تی است که از ‏زمان معرفی در مارس ۲۰۲۳، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر جذب کرده است.
رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) آن نیز به طور ‏گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزانه ۲۰۰ میلیون بار فراخوانی می‌شود.‏ با تعهد مداوم به نوآوری در هوش‌مصنوعی، بَیدو به دنبال تقویت موقعیت خود به‌عنوان رهبر در این زمینه در چین و سراسر جهان است.
این شرکت معتقد است که هوش‌مصنوعی ‏ظرفیت متحول کردن صنایع مختلف و ایجاد فرصت‌های جدید برای پیشرفت را دارد.‏
کد خبر ۲۱۲۰۳۰۳۰۸.۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: