قابلیت جدید گوگل برای تشخیص واقعی بودن عکس‌ها

قابلیت جدید گوگل برای تشخیص واقعی بودن عکس‌ها
فهرست مطالب

مولدهای تصویر هوش مصنوعی تشخیص تصاویر ساختگی و واقعی را به طور فزاینده ای دشوار کرده اند، اما گوگل برای کمک به اینجاست.
مولدهای تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی توانایی تولید برخی تصاویر فوق‌العاده واقعی را دارند، اما ابزارهای جدید Google اینجا هستند تا به شما کمک کنند.
فناوری About This Image درمورد تصاویر، اطلاعات بسیار ارزشمندی مثل تاریخچه، نحوه‌ی استفاده و توصیف دیگران از آن عکس، ابرداده‌های تصویر و نشانه‌هایی که نشان می‌دهد آیا تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده یا خیر را دراختیارتان قرار می‌دهد.
ابرداده یک تصویر ارزشمند است زیرا حاوی اطلاعاتی است که در آن می توانید جزئیاتی را بیابید که خود سازنده یا ناشران تصویر به تصویر اضافه کرده اند و اطمینان حاصل می کنند که اعتبار مناسبی برای کار خود دریافت می کنند.
همچنین، بسیاری از تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی، مانند گوگل یا ادوبی، در فراداده‌ها می‌گنجانند که تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است. بنابراین، دسترسی آسان گوگل به اطلاعات فراداده به کاربران امکان می دهد تا به طور بالقوه به نشانگر واضحی دسترسی داشته باشند که به آنها اطلاع می دهد که عکس جعلی است.
گوگل همچنین ابزار “Fact Check Explorer” را معرفی کرد که برای  روزنامه نگاران این بستری را فراهم می کند تا به راحتی اطلاعات بیشتری در مورد یک تصویر یا موضوع کسب کنند.
با استفاده از این ابزار، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یک تصویر یا URL از آنچه می‌خواهد حقیقت را بررسی کند را درج کند. سپس، این ابزار می‌بیند که آیا تصویر در هر نقطه‌ای در بررسی واقعیت موجود نشان داده شده است و آن اطلاعات را ارائه می‌کند.
به گفته گوگل، از زمان انتشار این ویژگی، بیش از ۷۰ درصد از کاربران بتا گزارش دادند که ویژگی های جدید تصویر به کاهش زمان بررسی آنها کمک کرده است.
همچنین، گوگل نسخه‌ی بتای قابلیت جستجوی تصویر را از طریق API معرفی کرده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند از آن در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: