استفاده آسترازنکا از ترکیب ‌نانو و هوش‌مصنوعی برای توسعه دارو

استفاده آسترازنکا از ترکیب ‌نانو و هوش‌مصنوعی برای توسعه دارو
فهرست مطالب

شرکت آسترازنکا با خرید لیسانس از شرکت نانوفرم به فناوری هوش مصنوعی موسوم به STARMAP دسترسی پیدا کرد. این فناوری برای پایش مولکول‌ها به منظور توسعه محصولات دارویی قابل استفاده است.
STARMAP نانوفرم یک نسخه دیجیتالی هوش مصنوعی از فناوری گسترش کنترل‌شده راه‌حل‌های فوق بحرانی (CESS) است، فناوری‌ای که امکان ایجاد نانوذرات API را مستقیماً از محلول فراهم می‌کند، که به آزمایش‌های درون سیلیکونی اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که کدام مولکول‌ها باید نانوشکل شوند.
فناوری آنلاین، که ارزیابی فناوری را در مطالعات امکان‌سنجی نامزد بالینی با موفقیت به پایان رساند، به مشتریان اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی آزمایش CESS درون سیلیکونی را از طریق دسکتاپ خود انجام دهند.
این امنیت و ایمنی، محرمانه بودن، مقیاس پذیری، چابکی و بینش های جدید را به کاربران تضمین می کند.
به عنوان بخشی از قرارداد مجوز STARMAP نانوفرم به آسترازنکا اجازه می دهد تا مولکول ها را از کشف دارو تا مدیریت چرخه حیات را با انتخاب بهترین کاندیدهای مولکول غربال کند.
علاوه بر این، آسترازنکا فراهمی زیستی، تمایز، فرمولاسیون و پایبندی بیمار را بهبود می بخشد.
شرکت فعال کننده داروی نانوذرات، Nanoform، به کتابخانه های ترکیبی و مجموعه داده های بزرگ برای غربالگری STARMAP دسترسی خواهد داشت.
علاوه بر این، هر دو شرکت به طور مشترک مفاهیم و استراتژی های توسعه محصول نوآورانه را پیشنهاد خواهند کرد.
کریستین جونز، مدیر ارشد تجاری نانوفرم، گفت: «همکاری خارجی برای پیشبرد داروها به دست بیمارانی که به آنها نیاز دارند، اساسی است. با ترکیب رویکرد STARMAP مبتنی بر هوش مصنوعی Nanoform و تخصص نانوتکنولوژی داخلی، می‌توانیم به تسریع اهداف توسعه پزشکی AZ و حمایت از طرح‌های توسعه پزشکی بیمار و سیاره‌محور بیشتر کمک کنیم.»
در سپتامبر سال ۲۰۱۹، نانوفرم و آسترازنکا برای ارزیابی فناوری CESS نانوفرم در طیف وسیعی از محصولات دارویی اختصاصی آسترازنکا همکاری کردند. هدف از این مطالعه ارزیابی این موضوع بود که آیا فناوری CESS می‌تواند در سراسر زنجیره ارزش دارویی ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: