هوش مصنوعی مایکروسافت جلسات آنلاین را خلاصه‏‏‌نویسی می‌کند

هوش مصنوعی مایکروسافت جلسات آنلاین را خلاصه‏‏‌نویسی می‌کند
فهرست مطالب

یک دستیار هوش مصنوعی به سبک ChatGPT که توسط مایکروسافت توسعه یافته و در برنامه های اداری آن تعبیه شده است، پس از آزمایشات ، از اول نوامبر در دسترس همه قرار خواهد گرفت.
Microsoft 365 Copilot می‌تواند جلساتی را که در Teams برگزار می‌شود برای هر کسی که نمی‌خواهد در آن شرکت نکند خلاصه کند.
همچنین می‌تواند ایمیل‌ها را پیش‌نویس کند، اسناد word، نمودارهای صفحه‌گسترده و ارائه‌های پاورپوینت را در چند لحظه ایجاد کند.
مایکروسافت می‌گوید امیدوار است این ابزار “سختی” را از بین ببرد، اما برخی از فناوری‌های نگران کننده مانند این جایگزین کارگران خواهد شد.
همچنین نگرانی هایی وجود دارد که می تواند مشاغل را به طور خطرناکی به کمک های مبتنی بر هوش مصنوعی وابسته کند.
اگرچه مایکروسافت معتقد است که این وظیفه کاربران است که باید استفاده از هوش مصنوعی در انجام و ارائه کارهای خود را به دیگران اعلام کنند، اتحادیه اروپا اعلام می کند که این به شرکت هایی بستگی دارد که ابزارهای هوش مصنوعی را توسعه دهند تا اطمینان حاصل کنند که از آنها به طور مسئولانه استفاده می شود.
این ابزاراز همان فناوری استفاده می کند که زیربنای ChatGPT ایجاد شده توسط OpenAI – شرکتی که مایکروسافت میلیاردها دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.
مایکروسافت می گوید داده ها به صورت ایمن مدیریت می شوند و برای آموزش فناوری استفاده نمی شوند.
استالبامر گفت: “شما فقط به داده هایی دسترسی دارید که در غیر این صورت اجازه دیدن آنها را خواهید داشت.” “این به سیاست های داده احترام می گذارد.”
استالبومر می‌‌‌گوید: این ابزار به سیاست‌‌‌ها و قوانین مربوط به حفاظت از داده‌‌‌ها پایبند است و کاربران داده‌‌‌هایی غیر از آنچه را که باید، مشاهده نخواهند کرد. در تست‌‌‌های صورت گرفته، Copilot توانست تنها در چند ثانیه، مجموعه‌‌‌ای از ایمیل‌‌‌های مرتبط با یک محصول را خلاصه‌‌‌نویسی کند. همچنین یک پاسخ کوتاه را پیشنهاد داد و حتی امکان انتخاب پاسخ‌‌‌های طولانی‌‌‌تر نیز وجود دارد.
سپس می‌توانیم ایمیل را قبل از ارسال ویرایش کنیم، یا کپی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را انتخاب کرده و آن را به طور کامل ارسال کنیم. هیچ اشاره ای در ایمیل وجود نداشت که حاوی محتوای Copilot باشد.
این ابزار یک ارائه پاورپوینت چند اسلایدی را در حدود ۴۳ ثانیه بر اساس محتویات یک سند Word ایجاد می کند. می‌تواند از تصاویر تعبیه‌شده در سند، در صورت وجود، استفاده کند، یا می‌تواند مجموعه بدون حق امتیاز خود را جستجو کند.
در خصوص عملکرد این هوش مصنوعی در تیمز نیز مشاهده شد که این ابزار خلاصه‌‌‌ای از موضوعات مختلف را که درباره آنها بحث شده بود، ارائه کرد و حتی قادر است نکات مثبت و منفی یک موضوع مورد بحث را در قالب یک نمودار به نمایش درآورد. طبق گفته مایکروسافت، هزینه استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، ۳۰ دلار در ماه خواهد بود و حتما کاربر باید به اینترنت متصل باشد و به صورت آفلاین قابل استفاده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: