قابلیت تولید عکس و محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به نوار جستجوی گوگل رسید

قابلیت تولید عکس و محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به نوار جستجوی گوگل رسید
فهرست مطالب

گوگل امروز در خبری خوب برای علاقه‌مندان به دنیای هوش مصنوعی اعلام کرد که قابلیت تولید عکس با استفاده از هوش مصنوعی را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است. به این ترتیب به منظور تولید عکس با استفاده از هوش مصنوعی دیگر نیازی به استفاده از سایت‌های گوناگون نیست و خیلی سریع می‌توانید توصیفات خود از تصویر موردنظر را در نوار جستجوی گوگل یا سایت آن وارد کرده و تصویر مرتبط با آن را دریافت کنید.
البته گوگل اعلام کرده است که این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی هم اکنون در مرحله آزمایشی خود قرار دارد و تنها از طریق Search Generative Experience یا SGE در دسترس  کاربران قرار گرفته است. به منظور استفاده از این قابلیت باید وارد SGE شوید و سپس در برنامه آزمایشی آن یعنی Search Labs عضویت پیدا کنید. پس از اینکار باید در نوار جستجوی گوگل خود یک عبارت یا نوشته کوتاه به منظور توصیف عکس موردنظر خود بنویسید. این توصیف باید با یکی از واژه‌های “Draw” یا “Sketch” آغاز شود. موتور جستجوی گوگل در گام بعد تصاویر مرتبط با نوشته‌های شما را ایجاد و به نمایش در می‌آورد.
فایل Gif منتشر شده از سوی گوگل نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند حتی پس از انتخاب عکس موردنظر خود نیز متن نوشته یا توصیف خود را ویرایش کنند و از آن برای تولید یک عکس جدید استفاده نمایند. امکان استفاده از این قابلیت از طریق بخش Google Images نیز ممکن است. پس از جستجو برای یک تصویر خاص گوگل به کاربران پیشنهاد می‌دهد که براساس متن جستجو شده تصاویری را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند. سپس این تصاویر ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی در قالب یک نوار در کنار صفحه نمایش داده می‌شود.
گوگل اعلام کرده است که این قابلیت در موتور جستجوی آن از مدل هوش مصنوعی Imagen بهره می‌برد که یکی از تولیدات داخلی این شرکت محسوب می‌شود. گوگل همچنین عنوان کرده است که در طی ماه‌های آینده تلاش خواهد کرد که عملکرد این موتور تولید عکس خود را بهبود ببخشد. برای این موتور قوانین خاصی نیز از سوی گوگل تنظیم شده است که امکان تولید برخی از تصاویر را ممنوع می‌کند. البته تصاویر تولید شده توسط گوگل دارای متا دیتا و همچنین واترمارک است که نشان می‌دهد آن با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است.
در قابلیت جدید دیگر اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از نوار جستجوی گوگل به تولید محتوا بپردازند یا یک محتوای خاص را به صورت خلاصه در بیاورند. با استفاده از متن نوشته شده توسط کاربران، گوگل می‌تواند یک متن اولیه بلندتر، کوتاه‌تر یا به همان میزان طولانی ایجاد کند. در صورتی که متن تولید شده توسط گوگل مورد تایید شما باشد می‌توانید آن را توسط Google Docs یا Gmail منتشر نمایید. این قابلیت در حال حاضر تنها در زبان انگلیسی در دسترس است. پیش از این قابلیت مشابه با این را در مدل هوش مصنوعی Bard از شرکت گوگل دیده بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: