جدیدترین سگ رباتیک هوشمند جهان معرفی شد

جدیدترین سگ رباتیک هوشمند جهان معرفی شد
فهرست مطالب

به گفته محققان هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد و موسسه چی ژی شانگهای که این تلاش‌ها را رهبری می‌کنند، الگوریتم مبتنی بر بینایی جدید، سگ های رباتیک را قادر می‌سازد تا اشیاء بلند را مقیاس کنند، از شکاف‌ها بپرند، زیر سازه‌های آویزان پایین بخزند و بین شکاف‌ها فشرده شوند. این قابلیت ها به این دلیل است که الگوریتم هوش مصنوعی به عنوان مغز سگ رباتیک عمل می کند.
چلسی فین، استادیار علوم کامپیوتر و نویسنده ارشد مقاله جدید بررسی شده درباره روبوداگ ها، می گوید: «استقلال و دامنه مهارت های پیچیده ای که ربات چهارپا ما آموخته است بسیار چشمگیر است. وما آن را با استفاده از روبات‌های کم‌هزینه  ایجاد کرده‌ایم .»
بنابراین مزیت ماشین جدید نسبت به سایر سگ های رباتیک چیست؟ تیم سازنده آن می گوید که می تواند کاملاً مستقل عمل کند.
فو زیپنگ گفت: “کاری که ما انجام می دهیم ترکیب ادراک و کنترل است، با استفاده از تصاویر دوربین عمق نصب شده روی ربات و یادگیری ماشینی برای پردازش تمام ورودی ها و حرکت دادن پاها به منظور عبور از موانع، زیر، و اطراف ممکن می شود.”
این سگ‌های جدید را برای ماموریت‌های جستجو و نجات در محیط‌های چالش‌برانگیز ایده‌آل می‌کند، زیرا می‌توانند در زمین‌های ناهموار حرکت کنند، به فضاهای محدود دسترسی داشته باشند و به مکان یابی و نجات افراد در مناطق آسیب‌دیده کمک کنند. آنها همچنین می توانند در کاربردهای نظامی و دفاعی در شناسایی، نظارت و سایر وظایفی که در موقعیت های بالقوه خطرناک انجام می شوند، استفاده شوند.
فو گفت: «روبات‌های ما هم بینایی و هم استقلال دارند ، آنها هوش ورزشی برای اندازه‌گیری یک چالش و انتخاب و اجرای مهارت‌های پارکور بر اساس خواسته‌های لحظه‌ای دارند.»
این تیم در ایجاد یک سگ رباتیک باهوش ورزشی موفق بود زیرا آنها ابتدا الگوریتم را با استفاده از یک مدل کامپیوتری که سپس روی دو روبوداگ واقعی اعمال کردند، توسعه دادند و کامل کردند. روبات‌ها به هر طریقی که می‌خواستند به کار خود ادامه می‌دادند و بر اساس میزان خوبی که در فرآیندی به نام یادگیری تقویتی انجام می‌دادند، پاداش دریافت کردند. این یک روش بسیار کارآمد برای الگوریتم است تا در نهایت یاد بگیرد که چگونه یک مشکل جدید را به موثرترین روش حل کند.
سپس محققان آزمایش‌های گسترده‌ای را با استفاده از روبوداگ‌های واقعی انجام دادند تا استراتژی چابکی جدید خود را در شرایط خاص نشان دهند و در عین حال فقط از رایانه‌های موجود، حسگرهای بینایی و منابع تغذیه سگ های رباتیک استفاده کنند.
از نظر عملکرد، سگ های رباتیک باهوش ورزشی می‌توانند از موانعی که بیش از ۱.۵ برابر قد آنها بودند، بپرند و از شکاف‌هایی که بیش از ۱.۵ برابر طول آنها بودند جهش کنند. همچنین آنها توانستند از زیر موانعی که ۴/۳ ارتفاع آنها بود، بخزند و بر روی موانعی که کوچکتر از عرض آنها بود مانور دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: