متا برنامه جدیدی برای ربات گفت و گوی خود دارد

متا برنامه جدیدی برای ربات گفت و گوی خود دارد
فهرست مطالب

به گزارش وال استریت ژورنال ، متا قصد دارد گروهی از چت ربات‌های هوش مصنوعی مبتنی بر شخصیت را برای جذب کاربران جوان به پلتفرم‌های مختلف خود راه‌اندازی کند. اولین مورد از این ربات‌ها در کنفرانس Meta’s Connect در روز چهارشنبه معرفی خواهد شد.
به نظر می‌رسد این ربات‌ها به یک پلتفرم خاص زیر چتر متا متصل نخواهند شد و باید در انواع سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و واتساپ راه‌اندازی شوند. ژورنال می گوید که کارمندان متا مدتی است که ربات های مولد را آزمایش می کنند. ربات ها برای افزایش تعامل چت منتشر می شوند، اما برخی ممکن است ابزارهای بهره وری مانند کدنویسی و موارد مشابه را ارائه دهند.
این چت ربات‌های هوش مصنوعی پر از شخصیت هستند تا جوانان را سرگرم کنند.
متا مدتی است که سعی می کند کاربران جوان تر را جذب کند، به ویژه از زمان ظهور TikTok  .این اپلیکیشن در سال‌های اخیر از اینستاگرام پیشی گرفته است .
ژورنال نشان می‌دهد که ده‌ها مورد از این چت‌بات‌ها در راه هستند که در داخل با نام Gen AI Personas شناخته می‌شوند. آنها علاوه بر خدمات استاندارد رسانه های اجتماعی، در برنامه های کاربردی متاورس نیز ظاهر می شوند. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که متا در حال آماده‌سازی ابزاری برای افراد مشهور است تا به آن‌ها اجازه دهد چت‌ربات‌های هوش مصنوعی خود را برای تعامل با طرفداران ایجاد کنند.
البته، متا اولین شرکت رسانه‌های اجتماعی نیست که جوانان را با چت‌بات‌های پر شخصیت جذب می‌کند. آمازون در حال آماده سازی یک سرویس چت صوتی با الکسا برای کودکان است. اسنپ همچنین سرویس هوش مصنوعی من را در ماه فوریه راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از آن استفاده کرده اند. علیرغم موفقیت، هوش مصنوعی من برای محصولی که برای کودکان در نظر گرفته شده است، با مشکلات نگران کننده ای مواجه شده است.
دیگر کارهای هوش مصنوعی متا اخیراً شامل توسعه یک مدل زبان بزرگ قدرتمندتر برای رقابت با آخرین مدل هوش مصنوعی مولد GPT-4 است، مدلی که زیربنای چت جی پی تی و بینگ است و همچنین یک مدل هوش مصنوعی که فقط برای کمک به آواتارهای بازی هورایزن وردز ساخته شده است.
این شرکت همچنین در طول این رویداد بیشتر در مورد پروژه متاورس خود و هدست جدید Quest 3 خودنمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: