اینستاگرام محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

اینستاگرام محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند
فهرست مطالب

ه نظر می‌رسد که متا این روزها در حال کار روی چند قابلیت جدید هوش مصنوعی برای اینستاگرام است که یکی از آنها، برچسب‌گذاری روی تصاویر تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی متا است.
اگرچه این شرکت توسعه مدل هوش مصنوعی اختصاصی خود موسوم به Llama۲ را در دستور کار دارد و طبق گزارش‌ها، چیزی تا عرضه آن باقی نمانده است، اما این مانع از آن نمی‌شود که متا اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر این فناوری به پلتفرم‌های خود را به تعویق بیندازد.
قابلیت جدید اخیر توسط یکی از فعالان حوزه فناوری به نام الساندرو پالوتزی در فضای وب به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن، تصاویر مذکور با برچسب Generated by Meta AI  به نمایش درمی‌آیند. این اسکرین‌شات‌ها در حالی منتشر شد که پالوتزی پیش‌تر نیز جزئیاتی را درخصوص نحوه استفاده اینستاگرام از ابزارهای هوش مصنوعی برای برچسب‌گذاری روی محتواها در این شبکه اجتماعی منتشر کرده بود.
این قابلیت برای تشخیص راحت‌تر تصاویر واقعی از تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی به این پلتفرم اضافه خواهد شد. اگرچه سخنگوی متا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده، اما اضافه شدن این قابلیت نشان می‌دهد که این شرکت مانند رقبای خود از جمله گوگل، قصد دارد به کاربران کمک کند تا تشخیص دهند چه زمانی از هوش مصنوعی برای خلق محتوا در این پلتفرم استفاده شده است.
از طرفی دیگر، با گسترش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، محققان و سیاستگذاران نگرانی‌هایی را درباره چگونگی استفاده از این فناوری و نقش آن در گسترش اخبار و اطلاعات جعلی مطرح کرده‌اند. در اوایل ماه جاری میلادی، هفت شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی از جمله متا، متعهد شدند تا مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی هوش مصنوعی همچون استفاده از واترمارک و برچسب را برای محتواهای تولیدشده با این فناوری در دستور کار قرار دهند.
درحالی‌که هنوز متا جزئیات مربوط به برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را اعلام نکرده اما زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، اخیرا عنوان کرده که متا با استفاده از مدل lLama در حال ساخت قابلیت‌ها و محصولات جدیدی است که می‌توانند در ارتقای کیفی ارائه خدمات موثر باشند. به گفته وی، این ابزارها می‌توانند اشتراک‌گذاری محتوا را آسان‌تر کنند، به عنوان مربی ایفای نقش داشته باشند، تعامل با کسب‌وکارها را راحت‌تر کنند یا مواردی از این دست که همگی در خدمت کاربران خواهند بود.
به گفته پالوتزی، قابلیت‌های جدیدی دیگری نیز برای اینستاگرام در دست توسعه است که از جمله آنها می‌توان به Message Summary اشاره کرد که قادر به خلاصه‌ کردن پیام‌های دایرکت است یا ابزارهای هنری برای ادیت کردن محتوا در استوری که به زودی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: