این پلتفرم هوش مصنوعی می تواند سیل بعدی را پیش بینی کند

این پلتفرم هوش مصنوعی می تواند سیل بعدی را پیش بینی کند
فهرست مطالب

در حالی که راه حل آسانی برای جلوگیری از سیل وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که می توانیم برای مقابله با آن آماده شویم. یکی از شرکت‌هایی که با این چالش روبرو می‌شود، استارتاپ فناوری آب و هوا نروژی ۷Analytics  است. این استارت آپ که در سال ۲۰۲۰ توسط تیمی از دانشمندان داده و زمین شناسان تأسیس شد، با هدف کمک به شهرداری ها و کسب و کارها در پیش بینی بهتر سیل و به حداقل رساندن آسیب به زیرساخت ها بوجود آمده است.
بنا به گفته ی سینا پرس ، پیشنهاد اصلی این استارت‌آپ طرحی موسوم به FloodCube است، سیستمی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در مقادیر وسیعی از زمین و داده‌های کاربری زمین به منظور پیش‌بینی چگونگی وقوع سیل در آینده اعمال می‌کند. در حالی که پیش‌بینی آب و هوا به شما می‌گوید چه زمانی طوفان نزدیک می‌شود، ۷Analytics  دقیقاً به شما می‌گوید که چگونه آب حاصل از این طوفان در محل زندگی شما شما با دقتی در مقیاس متر حرکت می‌کند.
پیشرفت‌های اخیر در قدرت محاسباتی و هوش مصنوعی نمی‌توانست در زمان بهتری برای این استارت‌آپ رخ دهد. Jonas Aas Torland، یکی از بنیانگذاران  ۷analytics می‌گوید: این فناوری‌ها ما را قادر می‌سازند تا داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم و بینش‌های پیش‌بینی‌کننده برای وقوع سیل را به روشی تولید کنیم که تا چند سال پیش غیرممکن بود.
در حالی که تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دیگر در ایالات متحده و استرالیا در این فضا فعالیت می‌کنند، جوناس می‌گوید که هیچ یک از آنها داده‌هایی با وضوح بالا ارائه نمی‌دهند و دائماً داده‌ها را برای توضیح تغییرات فیزیکی در چشم‌انداز دوباره پردازش نمی‌کنند.
برای دولت ها یا مشاغلی که به دنبال به حداقل رساندن آسیب به زیرساخت ها هستند، ارزش این بینش های پیش بینی را نمی توان دست کم گرفت. جوناس در این باره می گوید: «دانستن از چگونگی وقوع سیل در آینده به شما زمانی بسیار طلایی برای برنامه ریزی و پیشگیری را هدیه می دهد.
او می‌گوید: پلتفرم ما می‌تواند به شما بگوید که آیا سیل در منطقه مورد نظر شما رخ می‌دهد و هشدارهایی را ۷۲ ساعت قبل از آن صادر می‌کند تا بتوانید تمام اقدامات لازم را برای محافظت از عزیزان، کارمندان و دارایی‌هایتان انجام دهید.»
این بینش‌ها همچنین مورد توجه بیمه‌گران است، که همیشه به دنبال راه‌های دقیق‌تری برای پیش‌بینی خطرات آتی برای دارایی‌ها هستند.
تا کنون، ۷Analytics  با شرکت‌هایی مانند شهرداری برگن، غول ساخت‌وساز بین المللی Skanska و اخیراً شرکت نفتی فرانسوی  توتال قرارداد بسته است. این استارت آپ در اولین دور سرمایه گذاری خود در سال گذشته ۲.۵ میلیون یورو بدست آورد و به نظر می رسد مشتریان خود را هم در اروپا و هم در ایالات متحده افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: