مجهز شدن اتوبوس‌های عمومی در تامیل نادو به هوش مصنوعی

مجهز شدن اتوبوس‌های عمومی در تامیل نادو به هوش مصنوعی
فهرست مطالب

ام کی استالین، وزیر ارشد تامیل نادو، روز شنبه پروژه نظارت بر دکمه‌های هراس و دکمه دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی (AI) را در ۵۰۰ اتوبوس چنای به عنوان بخشی از ابتکار عمل برای بهبود ایمنی زنان و کودکان راه‌اندازی کرد.
اداره حمل و نقل ایالتی برنامه ریزی کرده است تا این تسهیلات را در حدود ۲۵۰۰ اتوبوس تحت پروژه شهر امن نیربهایا ارائه کند و در فاز اول ۵۰۰ اتوبوس در مترو شهر با چهار دکمه وحشت، ضبط کننده ویدئویی شبکه تلفن همراه با قابلیت هوش مصنوعی (MNVR) طراحی شده است.
MNVR از طریق سیم کارت ۴G GSM به یک مرکز کنترل مبتنی بر ابر متصل خواهد شد. در صورت بروز هر گونه ناراحتی یا تهدید همسفران در حین سفر، بانوان مسافر می توانند با فشار دادن دکمه وحشت، حادثه را ثبت کنند.
در حین انجام این کار، زنگ هشدار در مرکز کنترل به همراه ضبط ویدئویی از حادثه در اتوبوس به صدا در می آید. با استفاده از این زنگ هشدار، اپراتور در مرکز کنترل وضعیت را زیر نظر گرفته و در زمان واقعی، اقدام بعدی را تسهیل می کند.
مرکز کنترل به مرکز پاسخگویی پلیس شهر و شرکت بزرگ چنای مرتبط شده است. در بیانیه ای از دولت ایالتی آمده است که حدود ۳۱ انبار اتوبوس و ۳۵ پایانه اتوبوس شرکت حمل و نقل متروپولیتن (MTC) تحت نظارت قرار گرفته اند.
این پروژه همچنین به کشف افراد مفقود شده و شناسایی مجرمان و سایر کارهای شورای همکاری خلیج فارس، بخش حمل و نقل و پلیس کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: