هوش مصنوعی از صدا برای تشخیص افسردگی و اضطراب استفاده می کند

هوش مصنوعی از صدا برای تشخیص افسردگی و اضطراب استفاده می کند
فهرست مطالب

استارتاپ فناوری هوش مصنوعی «Kintsugi »از صدای افراد برای تشخیص افسردگی و اضطراب استفاده می کند. این نرم افزار قابل استفاده در مراکز درمانی از راه دور، بیست ثانیه پردازش می شود. مکالمه می تواند سطوح اضطراب یا افسردگی را با “امتیاز” PHQ-9” و “GAD-7” تعیین کند.
نرم افزار هوش مصنوعی برای تشخیص افسردگی و اضطراب، کلیپ های سخنرانی کوتاه را تجزیه و تحلیل می کند. این بیومارکر صوتی در مراکز مراقبت بهداشتی از راه دور و برای نظارت بر سلامت، غربالگری و تریاژ بیمارانی که به دنبال پشتیبانی برای ارزیابی سریعتر و پاسخگویی به نیازهایشان هستند، استفاده می شود.
پیش از این، شرکت‌های دیگری مانند “Ellipsis Health” و “Winter Light Labs” در تلاش بودند تا سلامت روان را با استفاده از نشانگرهای زیستی آکوستیک تشخیص دهند. تحقیقات نشان داده است که صدای یک فرد می تواند با وضعیت سلامت روان آنها مرتبط باشد.
مراکز بهداشت روانی حضوری معمولاً از پرسشنامه‌هایی برای اندازه‌گیری شدت اضطراب یا افسردگی در بیمارانی با نمرات «PHQ-9» و «GAD-7» استفاده می‌کنند. اما هنگامی که مشاوره برای درمان خلق و خوی بیمار به یک تماس تلفنی تبدیل می شود، تشخیص وضعیت دشوار می شود.
فناوری هوش مصنوعی استارت آپ کینتسوگی در این مرحله کمک می کند. این ابزار تجزیه و تحلیل که چند هفته است در یک مرکز پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است، برای تشخیص افسردگی یا اضطراب در زنان باردار کمک می کند.
هنگامی که بیمار با مرکز پزشکی تماس می گیرد و ارتباط برقرار می کند، هوش مصنوعی Kintsugi شروع به ضبط صدا می کند. پس از پردازش ۲۰ ثانیه گفتار، هوش مصنوعی امتیازات GAD-7 و PHQ-9 را تعیین می کند. سپس کارکنان مرکز بهداشت تصمیم می گیرند که چه آزمایش های اضافی می تواند بهترین راه را برای درمان بیمار تعیین کند.
علاوه بر تمام مزایای این روش برای تشخیص افسردگی و اضطراب راه طولانی تا ارتقای قابل اعتماد آن وجود دارد.
دکتر دبپ سینک گفت: «محققان باید مطمئن شوند که این روش به اندازه کافی دقیق و ایمن است. به عبارت دیگر، هیچ تفاوتی بین تشخیص پزشک و تشخیص این سیستم هوشمند در وضعیت روانی بیمار وجود نداشته باشد تا بتوان از آن به صورت جهانی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: