هوش مصنوعی فرارکنندگان مالیاتی را به دام انداخت

هوش مصنوعی فرارکنندگان مالیاتی را به دام انداخت
فهرست مطالب
مقامات مالیاتی فرانسه با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی ۲۰۰۰۰ استخر خصوصی مخفی را پیدا کرده‌اند که در مجموع حدود ۱۰ میلیون یورو مالیات را برای دولت به ارمغان آورده است.
این سیستم که توسط گوگل و کپجمینی توسعه یافته است، می تواند استخرها را در تصاویر هوایی شناسایی کرده و آنها را با پایگاه های داده ثبت زمین بررسی کند. اداره مالیات روز دوشنبه گفت که به عنوان یک آزمایش یک سال پیش در ۹ بخش فرانسوی راه اندازی شد و ۲۰۳۵۶ استخر را کشف کرد و در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.
یک استخر معمولی به مساحت ۳۰ متر مربع باید حدوداً ۲۰۰ یورو در سال مالیات بپردازد.
اعتقاد بر این است که فرانسه حدود ۳.۲ میلیون استخر خصوصی دارد اما همه‌گیری کرونا و دورکار شدن بسیاری این گمان را به وجود آورده است که تعداد بسیار زیادی استخر به این مجموع اضافه شده است.
در این میان استفاده از این نرم افزار هوش مصنوعی به کمک مقامات مالیاتی آمده تا استخرهای اعلام نشده را شناسایی کنند. آن‌ها قصد دارند از نرم‌افزار برای پیدا کردن دیگر دارایی‌های غیرمنقول شامل مالیات نیز استفاده کنند.
البته کار نرم‌افزار زمانی سخت می‌شود که قرار است سازه‌های مشابهی که مالیات ندارند را تشخیص داده و به فهرست اضافه نکند.
در پی خشکسالی بی‌سابقه در فرانسه حتی طرح‌هایی برای ممنوعیت استخرهای خصوصی مطرح شد که با مخالفت روبه‌رو شد و طرح‌های این چنین برای یافتن استخرهای اعلام نشده و گرفتن مالیات از آن‌ها پی‌گرفته می‌شود.
کد خبر ۲۰۷۰۱۰۶۰۹.۰۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: