استفاده از هوش‌مصنوعی در ساخت طعم های جدید در نوشیدنی‌ها

استفاده از هوش‌مصنوعی در ساخت طعم های جدید در نوشیدنی‌ها
فهرست مطالب
شرکت ژاپنی نوشیدنی Brewer Sapporo Holdings از هوش مصنوعی برای ایجاد انواع محصولات جدید استفاده می کند. این شرکت با IBM ژاپن همکاری کرده است تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کند که می تواند بیش از ۱ تریلیون ترکیب برای طعم های جدید ایجاد کند.
همانطور که اشاره شد، هوش مصنوعی زمان صرف شده برای توسعه محصولات جدید را به نصف کاهش می دهد. این به شرکت اجازه می دهد تا تقاضای رو به رشد برای نوشیدنی های الکلی ژاپنی را برآورده کند. برای ایجاد یک طعم جدید، ابتدا مفهوم کلی فرموله می شود و سپس توضیحاتی به آن اضافه می شود – می توانید مشخص کنید که طعم باید “ترش” یا “تند” باشد. علاوه بر این، یکی از ۱۷۰ محصول گذشته ساپورو می تواند به عنوان معیار استفاده شود.
در نتیجه، هوش مصنوعی ۱۰۰ دستور غذای محصول ممکن را در چند ثانیه بر اساس ۱۲۰۰ دستور العمل قبلی و ۷۰۰ ماده تشکیل می دهد. این برنامه همچنین طعم ها را در مقیاس ۱۰۰ امتیازی بر اساس شباهت آنها به توضیحات اصلی ارزیابی می کند.
همانطور که اشاره شد، قبلاً فرآیند ایجاد یک طعم جدید، که شامل مراحل بسیاری بود: از تجزیه و تحلیل بازار تا بازخورد مصرف کننده، معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشید. نوآوری روند را تسریع خواهد کرد. علاوه بر این، ساپورو قصد دارد از هوش مصنوعی برای ایجاد ایده های نوشیدنی بر اساس بازخورد مشتریان و ارائه سریع آن ها به بازار استفاده کند.
هنوز اعلام نشده است که اولین نوشیدنی های تولید شده با کمک هوش مصنوعی چه زمانی وارد بازار می شوند.
کد خبر ۲۰۱۰۱۱۲۲۰.۶۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: