آمریکا و هند مذاکراتی را درباره هوش مصنوعی نظامی آغاز کردند

آمریکا و هند مذاکراتی را درباره هوش مصنوعی نظامی آغاز کردند
فهرست مطالب

ایالات متحده و هند توافق کرده‌اند تا در گفتگوهای جدیدی درباره هوش مصنوعی و استفاده از آن در مسائل امنیت ملی شرکت کنند، که نتیجه روابط عمیق‌تر کشورها در زمان تمرکز شدید هند و اقیانوسیه است.
پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده و هند یک توافقنامه آگاهی از موقعیت فضایی را امضا کردند که زمینه را برای همکاری پیشرفته‌تر در فضا فراهم می‌کند». آنها همچنین موافقت کردند که افتتاحیه گفت وگوی هوش مصنوعی دفاعی را راه اندازی کنند و در عین حال آموزش ها و تمرین های سایبری مشترک را گسترش دهند.
جک شاناهان، اولین مدیر مرکز مشترک هوش مصنوعی پنتاگون، گفت‌وگوهای آتی را یک «رویداد بسیار مهم» توصیف کرد، رویدادی که «توسعه منطقی» ابتکار شاخص هوش مصنوعی ایالات متحده و هند یا USIAI است که در این زمینه آغاز شد.
در ۱۲ آوریل، جان کربی، سخنگوی پنتاگون، گفت که آستین این هفته این فرصت را داشت که با سینگ در مورد “کار با آنها در زمینه هوش مصنوعی” و سایر فناوری های پیشرفته مانند ۵G صحبت کند.
کربی گفت: «همه اینها بخشی از آن بود. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اینها «پیشرفت» هستند یا خیر، به شما واگذار می کنم. اما، به وضوح آنچه دیروز دیدیم، نمونه‌های ملموس‌تری از روش‌هایی بود که می‌خواهیم به همکاری با هند برای تقویت این مشارکت دفاعی ادامه دهیم.»
شاناهان گفت: «به نظر من چیزی که می‌بینید توافقی است فقط برای پیشبرد و صحبت در مورد پروژه‌های بالقوه‌ای که می‌توانند روی آنها کار کنند.» و آنچه من انتظار دارم این است که شامل عملیات جنگی نباشد، حداقل نه در ابتدا.»
وزارت دفاع سال‌هاست که هوش مصنوعی را به‌عنوان یک فناوری حیاتی به رسمیت می‌شناسد، فناوری که می‌تواند تصمیم‌گیری را تسریع کند، مصرف داده‌ها را افزایش دهد و به‌طور گسترده‌تر، در میدان نبرد پیشروی کند. از آوریل ۲۰۲۱، این دپارتمان دست کم ۶۸۵ پروژه هوش مصنوعی، از جمله بیش از ۱۲ مورد برای سیستم های تسلیحاتی بزرگ را انجام می داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: