افزایش دسترسی و برابری در مراقبت های بهداشتی از طریق هوش مصنوعی

افزایش دسترسی و برابری در مراقبت های بهداشتی از طریق هوش مصنوعی
فهرست مطالب

بر اساس گزارش صندوق مشترک المنافع، تفاوت های عمیق نژادی و قومی در سلامت و رفاه امروزه در ایالات متحده امری عادی است – تحقیقات آن نشان می دهد که سیاه پوستان و سرخپوستان آمریکایی/بومیان آلاسکا به طور متوسط ​​سال های کمتری نسبت به سفیدپوستان زندگی می کنند. به احتمال زیاد به دلیل شرایط قابل درمان جان خود را از دست می دهند و برای مثال در معرض خطر بیشتری برای بسیاری از بیماری های مزمن هستند. از سوی دیگر، مراکز اعتیاد آمریکا می‌گوید کارگران یقه آبی از میزان بالای سوء مصرف الکل و مواد مخدر رنج می‌برند. متأسفانه، همه‌گیری کووید-۱۹ باعث افزایش این شکاف شده است. دو سال گذشته مشکلات دسترسی به مراقبت های بهداشتی و عدالت را تشدید کرده است که قبلاً عمیق بودند.
در حالی که بسیاری از شرکت های مراقبت های بهداشتی مدتی است از هوش مصنوعی برای ویژگی هایی مانند قابلیت تفسیر یادگیری ماشینی مورد نیاز صنعت مراقبت های بهداشتی برای اهداف انطباق استفاده می کنند، راه حل های مراقبت های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز این پتانسیل را دارند که مراقبت های بهداشتی را مقرون به صرفه تر و در دسترس تر کنند، بنابراین به بهبود عدالت کمک می کنند. در مراقبت های بهداشتی با فناوری‌های جدید یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در دسترس، داده‌های بیمار و سوابق پزشکی را می‌توان به روش‌های منحصربه‌فردی برای بهبود مستمر نتایج بیمار و افزایش دسترسی برای همه استفاده کرد.
تقویت شیوه های مبتنی بر انسان موجود با هوش مصنوعی به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا نه تنها عملیات را بهبود بخشند، بلکه سوگیری را نیز حذف کنند.
امروزه یکی از کاربردهای حیاتی هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی، پردازش زبان طبیعی واکسن (NLP) است. سازمان‌ها با استخراج اطلاعات از رسانه‌های اجتماعی، خوشه‌بندی آن‌ها در گروه‌های تعریف‌شده توسط کاربر و ارائه بینش‌های کلیدی در مورد احساسات مردم در داشبورد، می‌توانند درک عمومی از عفونت‌ها و واکسن‌ها بهبود بخشند. سپس آنها می توانند از این درک برای توسعه تلاش های آموزشی مناسب و افزایش نرخ واکسیناسیون استفاده کنند.
یکی از نابرابری‌های نژادی که مدت‌هاست در مراقبت‌های بهداشتی دیده می‌شود، این است که نژادهای اقلیت کمتر برای قرار ملاقات‌های بعدی بازمی‌گردند. هوش مصنوعی و نظارت از راه دور بیمار می توانند ابزارهای قدرتمندی برای ارائه بینش به ارائه دهندگان در مورد عوامل روزانه تأثیرگذار بر سلامت بیمار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: