چین با انبوه زباله ها توسط هوش مصنوعی مقابله می کند

چین با انبوه زباله ها توسط هوش مصنوعی مقابله می کند
فهرست مطالب

  از هوش مصنوعی برای کارآمدتر کردن سوزاندن زباله در چین استفاده می کند.
اتوماسیون کشور را با بیش از ۱۰۰ تاسیسات زباله سوز در ۳۰ شهر چین با استفاده از هوش مصنوعی فرا گرفته است.
به طور سنتی، سوزاندن زباله کار فشرده ای بود که اپراتورها را ملزم به تنظیم مداوم انتشار گازهای گلخانه ای، دما و فشار هوا در کوره می کرد.
معاون Alibaba Cloud گفت: «از طریق اتوماسیون، ما نحوه عملکرد کارخانه‌های تصفیه زباله را برای کاهش فشار کاری بر اپراتورها، کاهش آلودگی محیطی و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات تغییر داده ایم .
Alibaba Cloudدر واقع  از هوش مصنوعی برای خودکارسازی نظارت بر سوزاندن در تأسیسات زباله سوز استفاده می کند که منجر به دمای احتراق پایدارتر و کارایی بیشتر می شود، به این معنی که نیاز کمتری به خاموش کردن و راه اندازی مجدد کوره ها وجود دارد.
هوش مصنوعی یک دستیار عالی است.
وانگ زونگلین گفت: این کار کارگران را از حجم کاری طاقت فرسا رها می کند و به تثبیت تولید کمک می کند.او توضیح داد که اپراتورها در محل کار وانگ به طور ۲۴ ساعته بر روی زباله سوزها نظارت می کردند و هر ده ثانیه روی ماوس کلیک می کردند. عدم تنظیم به موقع پارامترها می تواند منجر به نوسان ۳۰٪ در احتراق شود و باعث واکنش ناقص شود که باعث انتشار سموم می شود.
کمبود نیروی کار در چین به این مشکل می افزاید. از آنجایی که چینی‌های جوان تمایلی به انجام کارهای دستی ندارند، اپراتورهای باتجربه تقاضای زیادی دارند. در زباله سوز وانگ، این برنامه در ۹۵ درصد مواقع زباله سوز را راه اندازی می کند و مداخله انسان تنها در شرایط شدید مورد نیاز است.
ژانگ جینگینگ گفت: برخی زباله‌سوزها مواد قابل بازیافت مانند پلاستیک، لاستیک و پارچه را می‌سوزند.
اگرچه آنها ارزش گرمایی بالایی دارند، اما می توانند به عنوان منابع بازیافت شوند و این امر باعث کاهش بیشتر ردپای کربن می شود.
با این حال، چین گام هایی را به سوی فرآیند دوستدار محیط زیست برداشته است. تنظیم خودکار همچنین به این معنی است که زباله سوزها می توانند انرژی بیشتری را از همان مقدار زباله استخراج کنند.
با حفظ دماهای ثابت، پلتفرم هوش مصنوعی Alibaba Cloud توانست راندمان تولید برق سرانه را تا حدود ۳ درصد در زباله سوز وانگ افزایش دهد. این به معنای افزایش روزانه ۱۶۲۰۰ کیلووات ساعت برق است.
تا پایان سال، بیش از ۳۰۰ مرکز سوزاندن زباله در چین از هوش مصنوعی Alibaba Cloud برای دفع زباله استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: