تکامل اتوماسیون تست با هوش مصنوعی

تکامل اتوماسیون تست با هوش مصنوعی
فهرست مطالب

هوش مصنوعی بسیاری از صنایع را متحول کرده است و اتوماسیون تست نیز استثنا نیست.
با این حال، اگرچه اتوماسیون تست تا حد زیادی جایگزین روش آزمایش دستی مستعد خطا، زمان‌بر و شکننده شده است، هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود.
زمان آن فرا رسیده است که صنعت اتوماسیون تست هوش مصنوعی را برای مقابله با چالش‌های اتوماسیون تست سنتی بپذیرد.
برخی چالش‌های مرتبط با اتوماسیون تست سنتی و اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند عبارتند از :
۱.طراحی اسکریپت تست :اکثر چارچوب‌های اتوماسیون تست سنتی با ذهنیت برنامه‌نویس توسعه داده می‌شوند. از آنجایی که کاربران تجاری برنامه نویس نیستند، ایجاد اسکریپت های آزمایشی برای آنها دشوار است.
این مشکل را می توان با استفاده از هوش مصنوعی به خوبی حل کرد. با استفاده از زیرمجموعه پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی، مشکل ایجاد اسکریپت اتوماسیون قابل حل است. پردازش زبان طبیعی به تحلیلگران کسب‌وکار، مشاوران عملکردی، آزمایش‌کنندگان دستی، مدیران QA و ذینفعان اجازه می‌دهد تا موارد آزمایشی را به زبان انگلیسی بدون مجموعه‌ای از قوانین خاص که نیاز به یادگیری یا درک داشته باشند، بنویسند. یکی از این چارچوب‌های اتوماسیون تست، Opkey است که به کاربران تجاری اجازه می‌دهد موارد آزمایشی را به زبان انگلیسی ساده ایجاد کنند و موتورهای مجهز به هوش مصنوعی آن به‌طور مستقل اسکریپت‌هایی را تولید می‌کنند که می‌تواند توسط هر فردی در تیم‌های پروژه اجرا شود.
۲.اولویت بندی آزمون :اینکه چه چیزی را تست کنیم هنوز یک سوال میلیون دلاری است. در حین نوشتن موارد آزمایشی یا اجرای مجموعه رگرسیون، آزمایش‌کنندگان اغلب بر اساس تجربه خود یا احتمالاً با حدس زدن در مورد نحوه تعامل کاربران نهایی با برنامه هدایت می‌شوند. این منجر به دو سناریو می شود (۱) آزمایش بیش از حد که زمان زیادی را صرف می کند (۲) آزمایش کم که کسب و کار شما را در معرض خطرات جدی قرار می دهد.
چارچوب های اتوماسیون تست مبتنی بر هوش مصنوعی پوشش مبتنی بر ریسک را ارائه می دهند. به جای اجرای کل مجموعه رگرسیون، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حداقل آزمایش‌هایی را ارائه می‌کنند که برای یک تغییر مشخص باید اجرا شوند. این نه تنها فعالیت دستی تیم‌های QA را در شناسایی تست‌های دود/رگرسیون کاهش می‌دهد، بلکه به دلیل به‌روزرسانی‌های برنامه، پوشش ریسک ۱۰۰٪ را تضمین می‌کند.
۳.به دست آوردن سرعت و چابکی :شرکت‌های نوآور باید آزمایش خود را با وارد کردن یک چارچوب اتوماسیون تست مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Opkey تغییر دهند. فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، زبان ماشین و پردازش زبان طبیعی نه تنها روند آزمایش شما را سرعت می‌بخشد، بلکه پوشش ریسک را نیز برای شما فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: