افزایش بازدهی تولیدات کشاورزی با دستیار هوشمند جالیزان

افزایش بازدهی تولیدات کشاورزی با دستیار هوشمند جالیزان
فهرست مطالب
محصولی دانش بنیان با کمک فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید شد که امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جالیزان دستیار هوشمند کشاورزی است که با استفاده از هوش مصنوعی و بهره برداری از دانش کارشناسان کشاوورزی، ابزاری فراهم کرده است تا با پایش مراحل کاشت، داشت و برداشت ارتقا بهره وری، کاهش هزینه و افزایش میزان تولید، فروش محصول با قیمت واقعی، عملکرد مزرعه و درآمد بالاتری برای کشاورز فراهم شود.
محصولی که به زبان ساده در قالب اپلیکیشنی طراحی شده است که با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد. این محصول توسط شرکت دانش بنیان توکان فاطر مهام و با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است
.
جالیزان با ارتقا زنجیره تامین کشاورزی از طریق یکپارچگی خدمات و تسهیل دسترسی به بازار‌های مختلف از طریق امکان خرید و فروش آنلاین، گامی موثر در تغییر کشاورزی معیشتی به کشاورزی صنعتی و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود
.
این نرم‌افزار توانسته در قالب یک اپلیکیشن کاربردی موبایل به کمک کشاورزانی بیاید که نیاز به تحلیل‌های جزئی‌تر و پیچیده‌تری از مزارع خود دارند. در واقع نرم‌افزار جالیزان وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده را با پیام‌‍‌های در حساب کاربری کشاورز که بر گوشی او نصب شده نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی، عملکرد آن و … را یادآور می‌شود.
کد خبر ۱۰۶۰۱۰۷۰۲.۲۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: