استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بخش کشاورزی جدی گرفته شود

استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بخش کشاورزی جدی گرفته شود
فهرست مطالب
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، گفت: استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بخش کشاورزی جدی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران، صفدر حسینی در  کنفرانس ملی اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و کارآفرین در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اظهار کرد: کنفرانس‌های از این دست باید زمینه توسعه اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی را فراهم کند.
وی تصریح کرد: این نخستین کنفرانس اقتصادی کشاورزی دانش بنیان در کشور است که به مدت دو روز با حضور مدیران دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مازندران در حال برگزاری است.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران ادامه داد:آینده تحولات حوزه کشاورزی بستگی به استفاده از فناوری‌های نو در این بخش دارد و باید برنامه‌ریزی برای بکارگیری هوش مصنوعی در این بخش را در دستور کار خویش قرار دهیم.
وی اضافه کرد: سیاست گذاران، مدیران، کارشناسان، مدیران پارک‌های علم و فناوری و نسل جوان خودشان را برای  تحولات در بخش کشاورزی آماده کنند و زیرساخت‌های لازم در این زمینه باید ایجاد و نسبت به افزایش بهره‌وری در این زمینه باید اقدامات مناسبی انجام شود.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران اضافه کرد: استفاده از فناوری‌های نو زمینه افزایش بهره‌وری در تولید را فراهم کرده و زمینه سازی تحولات اساسی در کاشت، داشت و برداشت رقم می‌زند.
وی اضافه کرد: برای توسعه استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی باید جامعه را برای پذیریش این موضوع آمده و بستر سازی مناسبی انجام شود.
حسینی با اشاره به همراهی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف کشور می‌تواند زمینه توسعه استفاده از اینترنت اشیاء را فراهم کنیم، افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این کنفرانس به آن توجه شده دعوت از شرکت‌های دانش بنیان بوده است.
کد خبر ۱۰۷۰۱۱۱۰۹.۶۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: