اولین جلسه جمع سپاری قانون گذاری هوش مصنوعی با حضور بخش خصوصی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری

اولین جلسه جمع سپاری قانون گذاری هوش مصنوعی با حضور بخش خصوصی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری
فهرست مطالب

رویداد《جمع سپاری قانونگذاری هوش مصنوعی》به همت معاونت تحقیقات،آموزش،و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس جمهور با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور فعالان کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.
با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری درباره توسعه هوش مصنوعی و تاکید رئیس جمهور بر ضرورت توجه به این حوزه،سلسله جلسات هوش مصنوعی برای جمع سپاری قانونگذاری هوش مصنوعی توسط معاونت تحقیقات در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا نشست جمع سپاری قانونگذاری هوش مصنوعی که در محل پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد،نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه کسب و کارهای مرتبط با هوش مصنوعی بررسی شد.
دکتر رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات با تاکید بر ضرورت توجه به این حوزه از امادگی پژوهشگاه ارتباطات برای رویداد و نشست در این زمینه سخن گفت.
دکتر غمامی معاون تحقیقات اموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس جمهور، هدف از جمع سپاری قانون هوش مصنوعی را استماع نظرات کنشگران کسب و کارها و نخبگان هوش مصنوعی و جمع بندی مسائل و چالش های این حوزه دانست.پس از ایراد سخنرانی و توضیحات راجع به اقدامات این دو دستگاه،حاضرین در جلسه که از فعالان حوزه هوش مصنوعی بودند،به ارائه نظرات و چالش های خود در مورد این موضوع پرداختند.
بحث مخاطرات فیک نیوزها(اخبار جعلی)،حریم خصوصی،امنیت داده ها از جمله موضوعاتی بود که حاضرین قانونگذاری در آن را ضروری دانستند.

در ادامه این جلسه دکتر سید محمد مهدی غمامی معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز با اشاره به سرعت بخشی و عزم دولت در بحث قانون گذاری در حوزه هوش مصنوعی بیان کرد: این قانون باید دیدگاه و نظرات تمام فعالان بخش خصوصی را در خود ببیند تا بتواند آنچنان که متخصصان این حوزه توقع دارند قدرت مناسب را داشته باشد.

برگزاری همایش علمی و کنفرانس،تعیین متولی برای قانونگذاری در این حوزه و پرهیز از موازی کاری، اخذ چالش های بخش خصوصی و دولتی در این مورد،ایجاد زیرساخت های فنی و سرمایه گذاری لازم،استانداردسازی و ایجاد چارچوب در حوزه محصولات هوش مصنوعی،حفظ بازار داخلی و کیفیت محصولات از جمله پیشنهادات ارائه شده در این جلسه بود.
همچنین در پایان جلسه ضمن جمع بندی نکات مهم و دریافت فرم ارزیابی از مدیران بخش خصوصی، تصمیم گرفته شد تا جلسات بعدی هرچه سریعتر و با حضور بیشتری از مدیران بخش خصوصی در این حوزه برای تسهیل و تسریع در تصمیم گیری در این حوزه برگزار شود.

لازم به ذکر است این جلسه “جمع سپاری قانون گذاری هوش مصنوعی” یکی از اقدامات مهم دولت در راستای توسعه و ترویج فناوری های نوین و ارتقای سطح علمی و فنی کشور محسوب می شود.

کد خبر ۱۱۲۰۲۰۹۰۸.۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: