رتبه ۷۵ ایران از نظر توسعه هوش مصنوعی

رتبه 75 ایران از نظر توسعه هوش مصنوعی
فهرست مطالب
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر کشورمان از نظر پذیرش و اجرای هوش مصنوعی رتبه ۷۵ دنیا را به خود اختصاص داده که این رتبه با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
دکتر محمد شهرام معین رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو اظهارکرد: هوش مصنوعی چند سالی است که وارد زندگی روزمره مردم شده اما خود دانش هوش مصنوعی و سنگ بنای آن سالهای سال است که وجود دارد.
وی افزود: سوپر کامپیوترها، پردازشگرهای فوق سریع و شبکه‌های چند بعدی با قدرت پردازشی بسیار بالایی که داشتند طی دهه‌های اخیر توانستند بسیاری از مسائلی که قبلاً غیر قابل حل بود را حل کنند.
معین با بیان اینکه هوش مصنوعی در ابعاد دولتی، حکومتی، بخش خصوصی و زندگی وزمره مردم کاربرد دارد گفت: هوش مصنوعی مزایا و معایبی هم دارد که باید درمورد آن تحقیق و بررسی کرد.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ما در حوزه توسعه هوش مصنوعی مطالعات جهانی و میدانی زیادی انجام دادیم و در حال حاضر هم کشورمان از نظر پذیرش و اجرای هوش مصنوعی رتبه ۷۵ دنیا را به خود اختصاص داده که این رتبه با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
معین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از نظر هوش مصنوعی باید جزو ده کشور اول جهان باشیم گفت: ما از نظر تولید مقالات و دانش رتبه بهتری داریم و در مقام شانزدهم دنیا هستیم اما از نظر کاربرد هوش مصنوعی در زندگی مردم و حکومت و بخش خصوصی هنوز جایگاه خیلی پایین تری داریم.
این مقام مسئول درمورد چرایی این مطلب گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های ما مسئله کلان داده‌ها و کیفیت اطلاعات است و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی و پذیرش و هنجارسازی و همچنین زیرساخت‌های پردازشی لازم هستیم.
وی افزود: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مولفه‌های زیست بوم هوش مصنوعی است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید نقش آفرینی کنند تا ضمن بهره وری کشور در حوزه‌های مختلف، جزو ۱۰ کشور برتر در این حوزه قرار بگیریم.

کد خبر ۱۱۵۰۱۰۳۲۸.۴۷۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: