کمک هوش مصنوعی جدید به تفسیر اسکن مغزی

کمک هوش مصنوعی جدید به تفسیر اسکن مغزی
فهرست مطالب

محققان استرالیا دریافتند که رادیولوژیست ها می توانند سی تی اسکن سر را برای خونریزی های مغزی ۳۲ درصد دقیق تر و ۱۱ درصد سریعتر با کمک هوش مصنوعی تفسیر کنند.
NHSاز این فناوری در چندین بیمارستان خود استفاده می کند، اگرچه این تحقیق در استرالیا انجام شده است.
این مطالعه که در مجله اروپایی رادیولوژی منتشر شد، بررسی کرد که ۳۰ رادیولوژیست چگونه توانستند “یافته های بالینی” را در ۲۸۴۸ سی تی اسکن مغز پیچیده با و بدون کمک یک سیستم یادگیری عمیق ایجاد شده توسط Annalise، یک شرکت استرالیایی هوش مصنوعی، تشخیص دهند.
محققان دریافتند که هوش مصنوعی به ویژه در کمک به رادیولوژیست ها برای تفسیر سخت ترین اسکن های مغز مفید است.
«کویین‌لان بوکلاک»، از دانشگاه نوتردام استرالیا در سیدنی، گفت که کمک هوش مصنوعی “به طور قابل توجهی دقت تشخیص رادیولوژیست را در طیف گسترده ای از یافته های بالینی بهبود بخشید و پتانسیل بهبود تفسیر اسکن های پیچیده مغز را نشان داد.”
او گفت: «در هنگام کمک به رادیولوژیست‌ها در تشخیص یافته‌های ظریف، این فواید بیشتر آشکار شد.
اگرچه تشخیص برخی از یافته‌ها برای رادیولوژیست‌ها دشوار بود، اما معمولاً ناهنجاری‌های ظریفی در سی‌تی اسکن وجود داشت که امکان تشخیص توسط مدل هوش مصنوعی را فراهم می‌کرد. پیشرفت قابل توجه رادیولوژیست‌ها در تشخیص این موارد با کمک مدل نشان می‌دهد که این یافته‌ها با چشم انسان قابل مشاهده هستند، حتی اگر آنها اغلب در بازوی بدون کمک مطالعه نادیده گرفته می‌شوند.»
«ریک آبرامسون» مسئول پزشکی اصلی شرکت آنالیز گفت: نتایج این مطالعه تبعات مهمی برای بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها دارد.
خونریزی زیرآکنوئید به معنای خونریزی در فضای اطراف مغز است که تهدید کننده زندگی است. بنابراین هر چه سریعتر و دقیق تر تشخیص داده شود، جراحی اورژانسی سریعتر انجام می شود.
رادیولوژیست ها اغلب از مایعی استفاده می کنند که به عنوان ماده حاجب شناخته می شود که به صورت خوراکی یا از طریق تزریق مصرف می شود که به اندام مورد بررسی اجازه می دهد واضح تر دیده شود.
با این حال، بسیاری از اسکن‌ها کنتراست ندارند، زیرا می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود، در حالی که برخی دیگر به این مایع حساسیت دارند. ضمناً افراد مجاز نیستند ساعاتی قبل از استفاده از کنتراست برای شما غذا بخورند، یعنی در موارد اورژانسی که بیمار اخیراً غذا خورده است، نمی توان از کنتراست استفاده کرد.
کارشناسان می گویند که فقدان کنتراست به این معنی است که اسکن های سی تی اسکن مغز می تواند به سختی قابل تفسیر باشد و کمک هوش مصنوعی را بسیار ارزشمند می کند.
این مطالعه بر اساس قرائت‌های رادیولوژیست در استرالیا توسط محققان چندین دانشگاه و به رهبری دانشگاه نوتردام سیدنی انجام شد.
مدل یادگیری عمیق مورد استفاده با استفاده از ۲۱۲ هزار و ۴۸۴ اسکن برگرفته از یک گروه رادیولوژی خصوصی در استرالیا آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: