هوش مصنوعی به رادیولوژیست ها در تشخیص شکستگی های استخوان کمک می کند

هوش مصنوعی به رادیولوژیست ها در تشخیص شکستگی های استخوان کمک می کند
فهرست مطالب

بر اساس مطالعه ای در رادیولوژی، هوش مصنوعی (AI) ابزاری موثر برای تشخیص شکستگی است که پتانسیلی برای کمک به پزشکان در بخش های اورژانس شلوغ دارد.

تشخیص اشتباه شکستگی یا تاخیر در تشخیص شکستگی در اشعه ایکس یک خطای رایج با پیامدهای بالقوه جدی برای بیمار است. عدم دسترسی به موقع به نظرات متخصصان فقط مشکل راوخیم تر می‌کند.

هوش مصنوعی می تواند با کمک به رادیولوژیست ها، سرعت بخشیدن و بهبود تشخیص شکستگی، به رفع این مشکل کمک کند.

برای آگاهی بیشتر از پتانسیل این فناوری در زمینه شکستگی، تیمی از محققان در انگلستان ۴۲ مطالعه موجود را که عملکرد تشخیص شکستگی را بین هوش مصنوعی و پزشکان مقایسه می‌کردند، بررسی کردند. محققان هیچ تفاوت آماری معناداری بین عملکرد پزشک و هوش مصنوعی پیدا نکردند. حساسیت هوش مصنوعی برای تشخیص شکستگی ۹۱-۹۲٪ بود.

راشل کوگفت: “ما دریافتیم که هوش مصنوعی با درجه بالایی از دقت، قابل مقایسه با عملکرد پزشکان عمل می‌کند.”

دکتر کو گفت که نتایج مطالعه به چندین کاربرد آموزشی و بالینی امیدوارکننده برای هوش مصنوعی در تشخیص شکستگی اشاره دارد. این می تواند میزان تشخیص اشتباه اولیه را در شرایط چالش برانگیز اورژانسی کاهش دهد، از جمله مواردی که بیماران ممکن است دچار شکستگی های متعدد شوند. این پتانسیل به عنوان یک ابزار آموزشی برای پزشکان جوان است.

دکتر کو هشدار داد که تحقیقات در مورد تشخیص شکستگی توسط هوش مصنوعی در مراحل اولیه و پیش بالینی باقی مانده است.

دکتر کو در انتها ابراز داشت: هوش مصنوعی خطا ناپذیر نیست و در معرض سوگیری و بروز خطا است بنابراین همچنان مهم است که پزشکان به تشخیص های خود ادامه داده و تشخیص نهایی را تایید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: