تجزیه و تحلیل سلول های بنیادی با هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل سلول های بنیادی با هوش مصنوعی
فهرست مطالب

دکتر یوهانس بائر، بنیانگذار مشترک استارت آپ بیوتکنولوژی TRI Thinking Research Instruments در هامبورگ، گفت: سلول های بنیادی به ویژه برای تحقیقات پزشکی جالب هستند زیرا می توانند به هر سلول دیگری تبدیل شوند، خواه سلول های پوست باشد یا عضله قلب. از دیدگاه محققان، سلول های بنیادی باید تکثیر شوند اما در صورت امکان در حالت اولیه خود باقی بمانند. با این حال، آگاهی دقیق از وضعیت دقیق سلول‌ها برای پروژه‌های تحقیقاتی و آزمایش‌های موفق بسیار مهم است. اینجاست که «هوش مصنوعی بصری و تحقیقات داروها (VAIDR) وارد می‌شود – یک سیستم همه‌جانبه متشکل از میکروسکوپ، سخت‌افزار محاسباتی و نرم‌افزار، که توسط دکتر برونو چیلیان، یکی از بنیان‌گذاران TRI، و بائر توسعه یافته است.
هوش مصنوعی وضعیت سلول ها، درجه تمایز و کیفیت آنها را تجزیه و تحلیل می کند زیرا سلول ها ممکن است بسته به آزمایش بمیرند. بائر خاطرنشان کرد: «محصول ما جمع‌آوری داده‌های تصویر، مدیریت دائمی و ایمن داده‌های اولیه و ابرداده‌ها را انجام می‌دهد و تجزیه و تحلیل تصویر خودکار، عینی و ثابت به کمک هوش مصنوعی را ارائه می‌کند و نتایج را ارزیابی می‌کند». بسته به پروژه، هزاران، گاهی اوقات صدها هزار تصویر باید از طریق میکروسکوپی که برای هوش مصنوعی ایده آل است، تجزیه و تحلیل و به صورت تئوری مشاهده شود. راه حل یکپارچه را می توان برای رسیدگی به هر موضوعی مانند جستجوی مواد فعال جدید در داروهای جدید آموزش داد.
VAIDRدر واقع  طراحی شده است تا محققان را از کارهای تحلیلی وقت گیر و یکنواخت که می تواند باعث اشتباه انسان شود، رها کند. این سیستم در حال حاضر توسط مؤسسه ژنتیک انسانی در بیمارستان دانشگاه هامبورگ-اپندورف (UKE)، مرکز پزشکی مولکولی ماکس دلبروک در برلین و گروه زیست‌شناسی سلولی در بهداشت عمومی انگلستان استفاده می‌شود. بائر و چیلیان اکنون در حال آماده شدن هستند تا محصول خود را با عنوان “Seeing AI for Bio Reactors” (SAIBR) عرضه کنند. بائر این رویکرد را با استفاده از مثال سلول های بنیادی و درمان ایمپلنت توضیح می دهد. بافت از سلول های بنیادی برای کاشت بافت قلب سالم پس از حمله قلبی رشد می کند. “مقادیر زیادی از سلول های بنیادی، که در ظروف بزرگی به نام بیوراکتورها رشد می کنند، برای این تحقیق مورد نیاز است. با این حال، ما نمی توانیم به داخل نگاه کنیم تا ببینیم سلول ها چگونه در حال رشد هستند. SAIBR به ما اجازه می دهد تا کشت ها را در مقیاس بزرگ زیر نظر داشته باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: