انویژن از عینک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی برای افراد نابینا و کم بینا رونمایی کرد

انویژن از عینک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی برای افراد نابینا و کم بینا رونمایی کرد
فهرست مطالب

شرکت هلندی فن‌آوری کمکی Envision از جدیدترین عینک هوشمند مجهز به هوش مصنوعی برای کاربران نابینا و کم بینا رونمایی کرد. عینک‌های هوشمند می‌توانند به افراد کم بینا یا نا بینایی کمک کنند تا اسناد را بخوانند، چهره‌ها را اسکن کنند و با قدرت هوش مصنوعی (AI) به ناوبری کمک کنند.
عینک های Envision در کنفرانس اخیری که در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج برگزار شد به نمایش گذاشته شد. از هوش مصنوعی برای استخراج انواع مختلف اطلاعات از تصاویر استفاده می کند و سپس تصاویر را با صدای بلند بیان می کند و به کاربران نابینا و کم بینا امکان می دهد اسناد را در محل کار بخوانند، دوستان خود را بشناسند، وسایل شخصی خود را در خانه پیدا کنند، از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به طور کلی لذت بیشتری ببرند.
عینک Envision در حال حاضر با Google Glass Enterprise Edition 2 کار می کند. علاوه بر طراحی شیک، با مشخصات فنی عالی نیز همراه است. عینک هوشمند Envision با دوربین ۸ مگاپیکسلی خود با میدان دید وسیع، می‌تواند هر نوع متن (دیجیتال و دست‌نویس) را از هر سطحی مانند کتاب، حروف یا برچسب به بیش از ۶۰ زبان مختلف بخواند و ترجمه کند.
علاوه بر این، می‌تواند چهره‌ها، اشیاء و رنگ‌ها را تشخیص دهد و حتی صحنه‌ها را توصیف کند و بلافاصله کاربران را از طریق عملکرد Ally خود به مخاطبین مورد اعتماد متصل کند – یک راه‌حل تماس ویدیویی کاملا خصوصی و ایمن که مستقیماً در عینک تعبیه شده است.
همچنین دارای قابلیت وای فای و بلوتوث است که کاربر را در ارتباط نگه می دارد، دارای بلندگوی داخلی و باتری با قابلیت دوام پنج تا شش ساعت میباشد. وزن این عینک کمتر از ۵۰ گرم است، IP53 ضد آب است و می توان آن را با گوشی هوشمند یا به صورت مستقل کار کرد.
نرم‌افزار تشخیص بصری Envision به‌عنوان یک برنامه iOS و Android و یکپارچه‌سازی پیشرفته Google Glass نیز موجود است. قیمت این عینک هوشمند ۳۵۰۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: