هوش مصنوعی فناوری سمعک را بهبود می بخشد

هوش مصنوعی فناوری سمعک را بهبود می بخشد
فهرست مطالب

راه‌حل‌های شنوایی مبتنی بر هوش مصنوعی از مغز شما پشتیبانی می‌کنند و آنچه را که برای درک بهتر صدا به آن نیاز دارد، به آن می‌دهند.
یکی از این دلایلی که پرداختن به کم شنوایی می تواند دشوار و پیچیده باشد این است که میزان کم شنوایی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، به همین دلیل مراجعه به یک متخصص شنوایی آموزش دیده ضروری است.
فناوری سمعک همیشه در حال پیشرفت است و یک فناوری جدید وجود دارد که از قدرت هوش مصنوعی (AI) برای کمک به یادگیری و بهبود سمعک با جداسازی صداهای مهم محیطی استفاده می کند.
هوش مصنوعی از داده‌ها برای تشخیص الگوها استفاده می‌کند که سپس می‌تواند برای حل مشکلات استفاده شود. با حجم زیادی از داده ها، هوش مصنوعی قادر است از طریق مشکلات پیچیده ای که متغیرهای زیادی را در بر می گیرد، عبور کند.
برخی شنوایی شناسان از هوش مصنوعی برای کمک به نصب سمعک استفاده می کنند. نرم‌افزار با عملکردهای هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهادهایی برای تنظیم صحیح سمعک در حین پخش صداها توسط شنوایی‌شناس ارائه دهد.
هوش مصنوعی در حال حاضر به طور فزاینده ای در سمعک های پیچیده تر استفاده می شود تا تأثیر بیشتری در اصلاح کم شنوایی داشته باشد. به عنوان مثال، یک سمعک مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند حالت‌هایی را برای محیط‌های مختلف ایجاد کند، مانند بیرون بودن در یک مکان شلوغ، در خانه یا تماشای فیلم. سمعک می‌تواند فرکانس‌های خود را بسته به جایی که استفاده‌کننده می‌تواند توانایی شنیدن آن شخص را بهینه کند، تنظیم کند.
سمعک‌های جدیدتری که با هوش مصنوعی کار می‌کنند می‌توانند صدای ها را در محیط حس کنند و در صورت نیاز به‌طور خودکار تغییراتی را ایجاد کنند. این سمعک‌ها می‌توانند به‌طور خودکار صدای پس‌زمینه را کاهش دهند و در عین حال گفتار را تقویت کنند و صدا را برای بهبود شنوایی افزایش دهند.
فناوری هیجان‌انگیز هوش مصنوعی به پیشرفت در زمینه کم شنوایی کمک می‌کند و برای تقلید از نحوه شنیدن صداها توسط مغز کار می‌کند. سمعک‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند به‌طور خودکار مطابق با نیازهای فردی کاربر تنظیم می‌شوند.
هوش مصنوعی دائماً در حال یادگیری است، صداهای موجود در محیط شما را اسکن می کند و با آنچه برای شنیدن حیاتی است سازگار می شود. سمعک‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعی حتی می‌توانند صداهایی را که برای کاربر مهم هستند شناسایی کرده و در هنگام فیلتر کردن دیگران روی آن‌ها تأکید کنند.
استفاده‌های پیشرفته‌تر از هوش مصنوعی در آینده ممکن است شامل بهبود شرایطی باشد که به طور سنتی یکی از چالش‌برانگیزترین موقعیت‌ها برای افراد کم‌شنوایی بوده است، از جمله تمرکز بر مکالمه بین افراد مختلف در یک محیط پر سر و صدا. هوش مصنوعی می تواند مکالمه را ردیابی کند و با ردیابی فعالیت عصبی مغز، تغییر صدای اصلی مکالمه را اولویت بندی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: