خداحافظی با قرص های خواب آور به کمک هوش مصنوعی

خداحافظی با قرص های خواب آور به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب

به تازگی اپلیکیشن خواب هوش مصنوعی ساخته شده است که می تواند جایگزین قرص های خواب برای مبتلایان به بی خوابی شود.
Sleepio  در واقعاز یک الگوریتم هوش مصنوعی برای ارائه درمان شناختی رفتاری مناسب برای بی خوابی (CBT-I) به افراد استفاده می کند.
به گزارش “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی” موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی  (Nice)  نیز درباره کارکرد این اپلیکیشن گفت : باعث صرفه جویی در پول NHS و همچنین کاهش نسخه های دارویی مانند زولپیدم و زوپیکلون می شود که  استفاده کنندگان از آن دچار وابستگی می شدند.
تجزیه و تحلیل اقتصادی نشان داد که هزینه های مراقبت های بهداشتی پس از یک سال استفاده از “اسلیپیو” به دلیل کاهش قرار ملاقات با پزشک عمومی و تجویز قرص های خواب کمتر بوده است .
این برنامه یک برنامه دیجیتالی شش هفته ای خودیاری را ارائه می دهد که شامل تست خواب، جلسات هفتگی تعاملی CBT-I و یادداشت روزانه در مورد الگوهای خواب است.
تمرکز جلسات بر شناسایی افکار، احساسات و رفتارهایی است که به علائم بی خوابی کمک می کنند. هدف مداخلات شناختی بهبود طرز تفکر فرد در مورد خواب است و مداخلات رفتاری با هدف ارتقای یک روال خواب سالم است.در واقع تا ۸۰۰ هزار نفر در انگلیس می توانند از این برنامه ۴۵ پوندی بهره مند شوند که می تواند از طریق دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت اپل کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: