ساخت انسان های دیجیتال با قابلیت انجام حرکات پیچیده ترکیبی

ساخت انسان های دیجیتال با قابلیت انجام حرکات پیچیده ترکیبی
فهرست مطالب

محققان آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی متا (فیسبوک) در ایالات متحده و آزمایشگاه مدل‌سازی و مهندسی نورومکانیکی دانشگاه توئنته در هلند چارچوب متن‌باز MyoSuite را توسعه داده‌اند که ترکیبی از مدل های اسکلتی عضلانی پیشرفته با هوش مصنوعی است.
به گزارش “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی ” به نقل از “ساینس بیزنس “مدل‌های دیجیتالی مجهز به هوش مصنوعی در MyoSuite می‌توانند حرکات پیچیده و تعامل با روبات‌های کمکی را بیاموزند، که در غیر این صورت به آزمایش‌های طولانی روی سوژه‌های انسان واقعی نیاز دارد.
امروزه مدل‌سازی و شبیه‌سازی به همان اندازه که برای پیشرفت صنعت خودروسازی مدرن اهمیت داشته است، برای فناوری‌های سلامت انسان نیز مهم است . پروفسور “ماسیمو سارتوری” می گوید: “اگر امکان داشت نتیجه یک درمان روباتیک را از قبل پیش‌بینی کنیم، می‌توانستیم آن را برای یک بیمار بهینه کنیم و یک درمان واقعاً شخصی‌سازی شده و مقرون‌به‌صرفه ارائه دهیم.”
MyoSuite از شبیه‌سازی سیستم‌های اسکلتی عضلانی مبتنی بر هوش مصنوعی که به صورت فیزیکی با روبات‌های کمکی مانند اسکلت‌های بیرونی در تعامل هستند، پشتیبانی می‌کند. با MyoSuite می توانید پدیده های بیولوژیکی مثل خستگی عضلانی، سارکوپنی عضلانی، پارگی تاندون شبیه سازی کنید. علاوه بر این، می‌توانید نحوه طراحی و کنترل ربات‌های کمکی را برای بازگرداندن حرکت پس از نقص شبیه‌سازی کنید.
با توجه به صحت فیزیولوژیکی مدل‌های عصبی و عضلانی ما واقعی بودن فیزیکی شبیه‌سازی‌هایمان ، رفتارهای مبتنی بر هوش مصنوعی واقع بینانه هستند.
MyoSuite می‌تواند راه‌های جدیدی را در کاهش چرخه‌های تکراری طراحی درمان های اسکلت بیرونی به کمک ربات ها باز کند.
پروفسور ماسیمو سارتوری افزود:« امیدواریم ویژگی‌های متنوعی که توسط چارچوب ما پشتیبانی می‌شوند، فرصت‌های جدیدی را در درک سیستم‌های عصبی مکانیکی در تعامل با عوامل روباتیک مصنوعی باز کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: