هوش مصنوعی با موفقیت عوارض بعد از جراحی را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی با موفقیت عوارض بعد از جراحی را پیش بینی می کند
فهرست مطالب

در یک مسابقه جدید علم پزشکی و یادگیری ماشینی، یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی می تواند با موفقیت عوارض پس از جراحی را در بیماران پیش بینی کند.
عوارض پس از جراحی خطر بزرگی است و هم برای پزشکان و هم برای بیماران در سرتاسر جهان یک مسئله بوده است، اما پلتفرم جدید هوش مصنوعی (AI) اکنون می تواند نگرانی آنها را کاهش دهد. هوش مصنوعی با به دست آوردن خودکار داده های پزشکی بیماران و تحویل آن به دستگاه های تلفن همراه پزشکان، عوارض پس از عمل را با موفقیت شناسایی کرده است.
این سیستم که MySurgeryRisk نام دارد، داده‌های بالینی را در زمان واقعی استخراج می‌کند و یک خط لوله تحلیلی ایجاد می‌کند که نتایج ارزشمندی را به دستگاه‌های تلفن همراه جراحان منتقل می‌کند.
این پلتفرم از یادگیری ماشینی پشتیبانی می کند و با استفاده از داده های نزدیک به هفت سال از بیش از ۷۴۰۰۰ رویه توسعه یافته است. این سیستم به طور مداوم قادر به مطابقت با دقت جراحان در پیش‌بینی نتایج جراحی بود و می‌تواند با افزایش تصمیم‌گیری پزشکی و کاهش عوارض، هم برای پزشکان و هم برای بیماران مفید باشد.
این دستگاه همچنین داده‌هایی مانند علائم حیاتی را در طی مراحل جراحی جمع‌آوری کرد و پیش‌بینی‌های سریع و دقیقی از ماندن طولانی‌مدت در بخش مراقبت‌های ویژه و خطر مرگ و میر پس از عمل ایجاد کرد. محققان همچنین ادعا کردند که هوش مصنوعی خطر هشت عارضه مهم بعد از عمل، از جمله سپسیس، آسیب حاد کلیه، و مشکلات قلبی عروقی و عصبی را محاسبه کرده است.
بیهوراک گفت: “یک سیستم هوش مصنوعی مانند MySurgeryRisk برای تقویت مهارت و تجربه جراحان و همچنین تسریع در تصمیم گیری آنها است. در حین برنامه ریزی برای یک جراحی، کشف خطرات بالاتر می تواند گفتگوی پزشک و بیمار را در مورد اینکه آیا جراحی واقعاً مناسب است یا خیر بهبود ببخشد.”
دانشگاه بهداشت فلوریدا گفت که این سیستم همچنین در روش جمع‌آوری داده‌ها و توزیع بی‌درنگ اطلاعات برای پزشکان منحصربه‌فرد و ارزشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: