ارتقا اندام مصنوعی بدن به کمک هوش مصنوعی

ارتقا اندام مصنوعی بدن به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
یک پروژه پیشگام برای توسعه حسگرهای پیشرفته برای استفاده در سیستم های رباتیک، می تواند پروتز و اندام های رباتیک را متحول کند.
این پروژه تحقیقاتی – به رهبری دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS)،با هدف توسعه حسگرهایی انجام شد که قابلیت‌های پیشرفته‌تری را برای روبات‌ها فراهم می‌کنند و به بهبود مهارت‌های حرکتی آن‌ها از طریق استفاده از سنسورهای فشار که بازخورد لمسی توزیع شده را ارائه می‌دهند،کمک می کند.
پروفسور دس گیبسون گفت: «در سال‌های اخیر پیشرفت‌ها در صنعت رباتیک قابل توجه بوده است، با این حال، به دلیل کمبود قابلیت‌های حسی، سیستم‌های رباتیک اغلب نمی توانند وظایف خاصی را به راحتی اجرا کنند. برای اینکه ربات‌ها به پتانسیل کامل خود دست یابند، به حسگرهای فشار دقیقی نیاز است که قادر به ارائه توانایی لمسی بیشتر باشند.
همکاری ما با Integrated Graphene Ltd منجر به توسعه فناوری پیشرفته حسگر فشار شده است که می تواند به تغییر سیستم های رباتیک کمک کند.
این حسگرها که از فوم گرافن سه بعدی ساخته شده اند، قابلیت های منحصر به فردی را در هنگام قرار گرفتن تحت فشار مکانیکی ارائه می دهند، این حسگرها از رویکرد پیزومقاومتی استفاده می کنند، به این معنی که وقتی ماده تحت فشار قرار می گیرد، مقاومت الکتریکی خود را به صورت دینامیکی تغییر می دهد و به راحتی با محدوده فشار مورد نیاز سازگار می شود. »
مرحله بعدی پروژه قبل از توسعه برای استفاده گسترده تر در سیستم های رباتیک، به دنبال افزایش حساسیت حسگرها خواهد بود.
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۵۱۵.۰۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: