هوش مصنوعی از داده های بیمار برای پیش بینی نتایج سرطان استفاده می کند

هوش مصنوعی از داده های بیمار برای پیش بینی نتایج سرطان استفاده می کند
فهرست مطالب
یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی از داده های بیماران برای پیش بینی نتایج مرتبط با ۱۴ نوع سرطان استفاده می کند.
به دنبال توسعه بسیاری از فناوری‌های جدید هوش مصنوعی، محققان در تلاش هستند تا تعیین کنند چگونه می‌توان از آنها برای پیشبرد مراقبت‌های بهداشتی استفاده کرد. اخیراً گروهی از آزمایشگاه محمود در بیمارستان زنان بریگهام دریافتند که اجرای یک مدل هوش مصنوعی می‌تواند از داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنومی، آسیب‌شناسی و سابقه بیمار استفاده کند تا یک قدم جلوتر از فعالیت سرطان باقی بماند.
در طول فرآیند ایجاد و پیاده‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی، فیصل محمود، دکترا، استادیار بخش آسیب‌شناسی محاسباتی در بریگهام، به طور مداوم دقت را از طریق استفاده از انواع مختلف اطلاعات تشخیصی اولویت‌بندی کردند.
آنها همچنین مدل هوش مصنوعی را با کمک اطلس ژنوم سرطان (TCGA) ساختند که اطلاعاتی در مورد انواع مختلف سرطان ارائه می کرد. سپس یک الگوریتم مبتنی بر یادگیری عمیق چندوجهی ایجاد کردند.
پس از استفاده از این مدل، محققان تشخیص دادند که این مدل توانایی پیش‌بینی نتایج را بهتر از مدل‌هایی دارد که از منابع منفرد استفاده می‌کنند.
علاوه بر این، محققان خاطرنشان کردند که استفاده از داده های خاص در هوش مصنوعی می تواند منجر به پیش بینی دقیق نتیجه شود. با این حال، برای اطمینان از دقت، تأیید با استفاده از پایگاه داده های بزرگ باید اتفاق بیفتد.
محمود گفت: «این کار زمینه را برای مطالعات هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی بزرگتر که داده ها را از منابع متعدد ترکیب می کند، آماده می کند. “در مفهوم گسترده تر، یافته های ما بر نیاز به ساخت مدل های پیش آگهی آسیب شناسی محاسباتی با مجموعه داده های بسیار بزرگتر و آزمایش های بالینی پایین دستی برای ایجاد سودمندی تاکید می کند.»
مطالعات مختلف از گذشته روش‌هایی را در مورد پیاده‌سازی هوش مصنوعی در تحلیل‌های پیش‌بینی به اشتراک گذاشته‌اند.
در آوریل ۲۰۲۲، محققان دانشگاه جانز هاپکینز یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کردند که از داده های بیمار برای پیش بینی ایست قلبی استفاده می کرد. این به دنبال جمع آوری تصاویر قلب و اطلاعات جمعیتی رخ داد.
الگوریتم هوش مصنوعی دیگری که توسط تیم تحقیقاتی کلینیک مایو در مارس ۲۰۲۲ ایجاد شد، از نشانگرهای زیستی صوتی برای شناسایی رگ‌های گرفتگه استفاده کرد که منجر به تشخیص بیماری‌های قلبی شد.
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۵۲۹.۰۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: