هوش مصنوعی و دندانپزشکی

هوش مصنوعی و دندانپزشکی
فهرست مطالب

در حالی که پیامدهای هوش مصنوعی در حوزه دندانپزشکی نفوذ کرده است، هنوز جای توسعه وجود دارد.
شرکت “اورجت ” که توسط فارغ‌التحصیلان MIT تشکیل شده است، از هوش مصنوعی برای تصویربرداری در دندانپزشکی استفاده می‌کند. این تکنیک اشعه ایکس را برای ارائه دهندگان خدمات، از جمله دندانپزشکان و کارگران بیمه، تجزیه و تحلیل می کند.
هدف اشعه ایکس یکپارچه با هوش مصنوعی حذف خطاها و ارائه دقت مطلوب برای بهبود مراقبت از بیمار است.
به گفته وارده ایمان، یکی از بنیانگذاران اورجت،”این حرکت به سمت پزشکی دقیق تر است، جایی که ما درمان های مناسب را در زمان مناسب داریم. ”
اینام افزود: “من احساس کردم که فناوری می تواند نقش بزرگی نه تنها در افزایش تشخیص، بلکه در برقراری ارتباط موثرتر با بیماران ایفا کند.”
فناوری هوش مصنوعی ارائه شده توسط اورجت زمینه ای به سرعت در حال پیشرفت شامل راه حل ها و برنامه های درمانی سفارشی با توجه به نیازهای بیمار میباشد.
فناوری اورجت می‌تواند مشکلات خاصی از جمله حفره‌ها، تعیین کمیت سطح استخوان و شناسایی بیماری‌های پریودنتال را ترسیم و شناسایی کند.
این فناوری به گونه ای طراحی شده است که می تواند راهی برای ارتباط با بیماران در اختیار دندانپزشکان قرار دهد. این نرم افزار مشکل و برنامه درمانی را توضیح می دهد تا درک آن برای بیمار آسان تر باشد.
نرم افزار هوش مصنوعی اورجت، اشعه ایکس را پس از بارگذاری روی رایانه ، تجزیه و تحلیل می کند. سپس تصاویر با کمک ابزاری توضیح داده می‌شوند که اطلاعات دقیقی در مورد نوع عکسبرداری با اشعه ایکس، محل و شدت حفره‌ها، روکش‌ها و روکش‌های رنگی، سطح نهفتگی دندان و همچنین سطح استخوان ارائه می‌دهد.
سپس این نرم افزار اطلاعاتی را در مورد گزینه های درمانی و نحوه اجرای آنها بسته به نیاز بیمار دریافت می کند.
علامت گذاری روی اشعه ایکس به دندانپزشک اجازه می دهد تا مشکل را به طور موثر به بیماران توضیح دهد.
اورجت تاکنون ده‌ها میلیون اشعه ایکس را تجزیه و تحلیل کرده است و با شرکت‌های بیمه با بیش از ۷۵ میلیون بیمار در ایالات متحده همکاری می‌کند.

کد خبر ۲۰۱۰۱۰۵۳۰.۵۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: