پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان ابداع شد

پیشرفته ترین پای مصنوعی جهان ابداع شد
فهرست مطالب
محققان دانشگاه یوتا پیشرفته‌ترین پروتزهای مبتنی بر هوش مصنوعی را که تا به حال ساخته شده است، توسعه داده‌اند، که باعث شد “اتوباک”، بزرگترین تولیدکننده پروتز در جهان، با آنها برای راه‌اندازی این پروژه در سطح جهانی همکاری کند.
در حساب کاربری رسمی توئیتر دانشگاه آمده است: «آزمایشگاه مهندسی بیونیک» ما «پای بیونیک یوتا» را ابداع کرده ایم که پیشرفته ترین پای بیونیک جهان است. اکنون با پیشروترین تولید کننده پروتز در جهان همکاری می کنیم تا این پروتز را برای افراد فراهم کنیم
توماسو لنزی، دانشیار گروه مهندسی مکانیک و مدیر دانشگاه، گفت: “هدف این مشارکت ارتقا و ترکیب فناوری های پیشرفته مانند رباتیک، هوش مصنوعی، مهندسی عصبی با تولید، خدمات بهداشتی و مراقبت از بیمار است.
ما می‌خواهیم مطمئن شویم که فناوری‌های پیشرفته در سریع‌ترین زمان ممکن از آزمایشگاه به بازار می‌رسند.”
پای بیونیک یوتا موتورها، پردازنده‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته (AI) را با هم ترکیب می‌کند و به افراد دچار قطع عضو قطع عضو قدرت و تحرک برای انجام کارهایی می‌دهد که ممکن است افراد عادی آن را بدیهی بدانند.
افراد قطع عضو به پاها و بالاتنه سالم خود تکیه می کنند تا کمبود حمایت ارائه شده توسط پروتز تجویز شده خود را جبران کنند. با پای بیونیک یوتا، این مشکل کمتری است زیرا افزایش قدرت پروتز، حرکت را تسهیل می کند.
لنزی گفت: “اگر فرد سریعتر راه برود، این پروتز نیز سریعتر راه می رود و انرژی بیشتری به شما می دهد و به طور خودکار با ارتفاع پله های یک راه پله سازگار می شود. یا می تواند به شما کمک کند از موانع عبور کنید.”
سطح فناوری برتر ادعا شده آن، پای یوتا بیونیک را از سایر پروتزهای توصیه شده متمایز می کند.
لنزی گفت: فناوری که پای بیونیک را می‌سازد، اساساً مانند سلول‌های ماهیچه‌ای در سیستم عصبی پا عمل می‌کند.
برای تعیین موقعیت پا در فضا، از حسگرهای نیرو و گشتاور سفارشی و همچنین شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها استفاده می‌شود. این حسگرها به یک پردازنده کامپیوتری متصل هستند که ورودی های حسگر را به حرکات مفاصل مصنوعی تبدیل می کند.
پای مصنوعی مذکور براساس داده های واقعی قدرت را برای موتورهای مفاصل تامین می کند و در نتیجه در راه رفتن، ایستادن، بالا و پایین رفتن از پله ها یا گذر از روی موانع به کاربر کمک می کند.
سیستم انتقال هوشمند پای مصنوعی موتورهای الکتریکی را به مفاصل رباتیک متصل می کند. این سیستم ارتقا یافته فعالیت هر مفصل را ارتقا می دهد.
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۷۱۸.۰۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: