شناسایی نقایص خطرناک قلب جنین پیش از تولد

شناسایی نقایص خطرناک قلب جنین پیش از تولد
فهرست مطالب
محققان آمریکایی، راهی برای شناسایی نقایص خطرناک قلب جنین قبل از تولد، با استفاده از آزمایش خون و هوش مصنوعی، کشف کرده اند.
محققان بیمارستان بومونت، رویال اوک، آزمایش خونی را برای زنان باردار کشف کرده‌اند که از هوش مصنوعی و نشانگرهای زیستی مرتبط با ژنتیک برای تشخیص دقیق نقایص مادرزادی قلب جنین قبل از تولد استفاده می‌کند.
دکتر ری بهادو سینگ، نویسنده اصلی این مقاله گفت: «ما می دانیم که وقتی نقص مادرزادی قلب زود تشخیص داده شود – به طور ایده آل قبل از تولد – نتایج می تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد و مرگ و میر و عوارض کاهش یابد.»
بهادو سینگ، تیم او از بومونت و محققان سه موسسه دیگر از قدرت هوش مصنوعی برای شناسایی و ارزیابی DNA جنینی که در جریان خون مادر در گردش است استفاده کردند.
او هشدار می دهد که برای تأیید این یافته ها به مطالعات بزرگتر و آینده نگر نیاز است. با این حال، او گفت که این روش تشخیص کم تهاجمی اولین گام مهم در ایجاد یک برنامه اقدام موثر و پس از تولد است که به سرعت نوزادان در معرض خطر را در مسیر دریافت مراقبت های پزشکی و جراحی فشرده مورد نیاز قرار می دهد.
دکتر بهادو سینگ افزود: «پس از تأیید، این نتایج می‌تواند به پروتکل‌های جدید هیجان‌انگیز و مهم‌تر از همه، نتایج بهبود یافته برای نوزادان و خانواده‌های آنها منجر شود». مراحل بعدی پس از آزمایش مثبت شامل انجام اکوکاردیوگرام قبل از تولد و تکرار آن پس از تولد برای تایید وجود و ماهیت نقص قلبی است.
نقایص مادرزادی، به ویژه آنهایی که از بیماری قلبی ناشی می شوند، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر نوزادان هستند. اینها شامل سوراخی در قلب و سایر نقص های مادرزادی بالقوه کشنده قلبی است که ممکن است بر سطح اکسیژن و جریان خون در بدو تولد تأثیر بگذارد. استعمال دخانیات، مصرف الکل، سموم محیطی و کمبود ویتامین همگی از عوامل شناخته شده در ایجاد نقص مادرزادی قلبی هستند.
دکتر بهادو سینگ توضیح داد: این عوامل باعث تغییرات شیمیایی (“اپی ژنتیک”) در DNA می شوند که می تواند بر عملکرد ژن های حیاتی برای رشد قلب تاثیر بگذارد.
محققان اضافه کردند که تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی DNA در گردش (از جمله جنین) استخراج‌شده از خون مادر، ما را قادر می‌سازد تا به طور موثر میلیاردها قطعه اطلاعات را در ژنوم بررسی کنیم. این شامل شناسایی سریع پیش‌بینی‌کننده‌های خاص نقص قلبی احتمالی جنین و جداسازی آن‌هایی است که نیاز به نظارت مداوم دارند.
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۷۳۰.۵۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: