ابداع سیستم جدید برای شناسایی صحبت های خاموش ناشنوایان

ابداع سیستم جدید برای شناسایی صحبت های خاموش ناشنوایان
فهرست مطالب
بر اساس گزارشی که روز جمعه توسط یورونیوز منتشر شد، یک سیستم جدید تشخیص گفتار بی صدا که توسط محققان کره جنوبی ساخته شده است، می تواند کلمات را با ردیابی حرکات صورت به دقت تشخیص دهد.
اختراع جدید برای کمک به افراد کم شنوا طراحی شده است که همیشه نمی توانند با استفاده از زبان اشاره با دیگران ارتباط برقرار کنند. کاربردهای دیگر شامل کاربردهای نظامی برای زمانی است که ارتباطات رادیویی به دلیل نویز اطراف پیچیده می شود.
این فناوری از حسگرهای فشار برای تشخیص انبساط و انقباض پوست در حین به زبان آوردن کلمات استفاده می‌کند و همچنین از یک الگوریتم یادگیری عمیق برای تبدیل این حرکات صورت به کلمات استفاده می‌کند.
تائمین کیم از دانشکده مهندسی برق و الکترونیک یونسی در این باره می گوید: حسگرهای کشش که به صورت متصل می شوند، هنگام صحبت فرد کشیده یا کوتاه می شوند. ویژگی های الکتریکی این حسگرهای فشار نیز برحسب همین موارد تغییر می کند.
تا کنون، این سیستم می تواند مجموعه ای از ۱۰۰ کلمه را با دقت نزدیک به ۸۸ درصد تشخیص دهد. سنسورها همچنین در برابر عرق و چربی پوست مقاوم هستند و به طور قابل توجهی کوچکتر از دستگاه های مشابه قبلی هستند.
اندازه آنها به این معنی است که حسگرهای بیشتری را می توان روی صورت افراد اعمال کرد و در نتیجه درک بهتری از کلمات تلفظ شده ایجاد می شود.
اختراع جدیدی که برای کمک به افراد کم شنوا طراحی شده است می تواند به ارتش نیز کمک کند.
حسگرها حرکات صورت را برای درک کلمات ردیابی می کنند.
کیم می گوید :”برای طبقه بندی و تشخیص کلمات بیشتر، وضوح بالاتری از اطلاعات مورد نیاز است. و به همین دلیل است که امروزه محققان در تلاش هستند تا یک سیستم گفتار بی صدا با وضوح بالا ایجاد کنند که حسگر فشار پوشیدنی ما را با یک مدار بسیار یکپارچه که معمولاً در نمایشگر یا نمایشگر استفاده می شود ترکیب می کند. اگر بتوانیم حجم اطلاعات را افزایش دهیم و بنابراین سیستم بتواند کلمات و جملات بیشتری را تشخیص دهد، انتظار داریم روزی افراد مبتلا به اختلالات زبانی بتوانند در زندگی روزمره خود گفتگو کنند.”
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۸۲۴.۰۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: