این کت را بپوشید نامرئی می‌شوید

این کت را بپوشید نامرئی می‌شوید
فهرست مطالب
دانشجویان فارغ‌التحصیل چینی یک “کت نامرئی” اختراع کرده‌اند که می‌تواند بدن انسان را، روز یا شب، از دوربین‌های امنیتی تحت نظارت هوش مصنوعی (AI) پنهان کند. اختراع آنها که “کت InvisDefense” نام دارد، از طریق چشمان انسان قابل مشاهده است، اما با الگویی پوشانده شده است که می تواند دوربین ها را در روز کور کند و دارای عناصر مولد گرما برای فریب دادن دوربین های مادون قرمز در شب است.
پروفسور وانگ گفت:«امروزه، بسیاری از دستگاه‌های نظارتی می‌توانند بدن انسان را شناسایی کنند. دوربین های موجود در جاده دارای عملکردهای تشخیص عابران پیاده هستند و خودروهای هوشمند می توانند عابران پیاده، جاده ها و موانع را شناسایی کنند. InvisDefense ما به دوربین اجازه می دهد شما را بگیرد، اما نمی تواند تشخیص دهد که شما انسان هستید یا خیر.»
InvisDefense یک الگوی استتار ویژه طراحی شده روی سطح خود دارد که می تواند با الگوریتم تشخیص بینایی ماشین تداخل داشته باشد، بنابراین دوربینی را که نمی تواند پوشنده را به عنوان انسان تشخیص دهد کور می کند. یک دوربین مداربسته اساساً بدن انسان را از طریق حرکت و تشخیص خطوط آنها (محل مرزهای یک شی) تشخیص می دهد.
در طول شب، کت InvisDefense یک الگوی دمایی غیرمعمول ایجاد می کند که دوربین را گیج می کند، که به طور کلی بدن انسان را از طریق تصویربرداری حرارتی مادون قرمز ردیابی می کند.
این تیم از الگوریتم‌هایی برای طراحی کمترین الگوهایی که می‌توانند دید کامپیوتر را غیرفعال کنند، استفاده کردند. قیمت InvisDefense کمتر از ۵۰۰ یوان (۷۰ دلار آمریکا) است.
همچنین InvisDefense ممکن است در نبرد ضد هواپیماهای بدون سرنشین یا رویارویی انسان و ماشین در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۹۲۰.۱۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: